کاهش میزان عرضه توسط +OPEC

0 نظر 19 فروردین 1402 زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیش از اعلام خبر کاهش عرضه نفت را به 1.66 میلیون بشکه در روز، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که قیمت نفت برنت به ازای هر بشکه، به طور میانگین در نیمه دوم سال جاری به ۹۷ دلار برسد. اولین مسئله‌ای که تحت‌الشعاع این اتفاق قرار می‌گیرد، میزان تقاضاست که پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ به حدود ۲ میلیون بشکه در روز صعود کند.اگرچه عربستان سعودی اعلام کرده بود کاهش عرضه، معیاری برای پایدار کردن بازار نفت است که در میان‌مدت منطقی به نظر می‌رسد، اما در پایان سال جاری می‌تواند نوسانات بیشتر بازار نفت را به دنبال داشته باشد.

 +OPEC در جلسه روز گذشته خود، علی‌رغم پیش‌بینی‌های پیشین، اعلام کرد میزان عرضه نفت را به 1.66 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. به همین ترتیب، از آنجایی که کشور روسیه در عرضه 500 هزار بشکه در روز این سازمان شریک است، گزارش‌ها نشان می‌دهد این کشور از ماه ژوئن تا پایان سال جاری، میزان عرضه خود را کاهش خواهد داد.

 کاهش در میزان عرضه، از ماه می آغاز شده و تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت. بیشترین میزان کاهش در عرضه، مربوط به عربستان سعودی خواهد بود. این کشور قصد دارد میزان عرضه خود را تا 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد. البته کشورهای دیگری همچون الجزایر، گابن، عراق، کویت، امارات، عمان و قزاقستان نیز به همین شکل، عرضه خود را کاهش خواهند داد.

 کاهش عرضه از سوی اعضای +OPEC کمی عجیب به نظر می‌رسد. در واقع، آشفتگی که پس از بحران‌های بانک‌های مختلف، گریبان‌گیر بازار نفت شده بود، تا حدودی بهبود یافته بود. با این حال، همانند انتظارات، پیش‌بینی می‌شود طی سال‌ها، شرایط این بازار انقباضی‌تر از گذشته شود.

 البته کاهش میزان عرضه می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که +OPEC رضایتی از معاملات این بازار در محدوده 70 تا 80 دلار ندارد. اگرچه عربستان سعودی اعلام کرده بود کاهش عرضه، معیاری برای پایدار کردن بازار نفت است که در میان‌مدت منطقی به نظر می‌رسد، اما در پایان سال جاری می‌تواند نوسانات بیشتر بازار نفت را به دنبال داشته باشد.

 طی سال‌های گذشته، +OPEC با نگرانی از این که افزایش قیمت، منجر به واکنش شدید تولیدکنندگان آمریکایی نفت شود، این اتفاق را به تعویق انداخته بود؛ اما امروزه به نظر می‌رسد که رشد تولید در ایالات متحده، به ثبات بیشتری نسبت به قبل رسیده باشد. از این رو، اعضای +OPEC ساده‌تر می‌توانند در راستای به حداکثر رساندن درآمد خود حرکت کنند.

 حال که شرایط بازار نفت انقباضی‌تر از گذشته می‌شود، باید منتظر افزایش قیمت نفت باشیم. پیش از اعلام این خبر، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که قیمت نفت برنت به ازای هر بشکه، به طور میانگین در نیمه دوم سال جاری به 97 دلار برسد. اما اکنون انتظار داریم متوسط قیمت، 101 دلار باشد.

 اولین مسئله‌ای که تحت‌الشعاع این اتفاق قرار می‌گیرد، میزان تقاضاست که پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 به حدود 2 میلیون بشکه در روز صعود کند. لازم به ذکر است که نزدیک به 50% از این تقاضا را کشور چین تشکیل می‌دهد. به همین دلیل، افزایش تقاضا، یک ریسک غیرقابل‌انکار است. با این حال، باید منتظر تصمیمات انقباضی بانک‌های مرکزی بود و دید چه تاثیری در میزان تقاضا خواهد گذاشت.

.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.