اقدامات اخیر برکشایر هاتاوی در رکود اقتصادی فعلی

شرکت‌های بیمه‌ای، ارائه‌دهندگان خدمات و فعال در راه‌آهن، از جمله شرکت‌های تحت‌مدیریت برکشایر هاتاوی‌ بوده که در افزایش سود عملیاتی تاثیرگذار بوده‌اند. حال گزارش منتشر شده نشان می‌دهد این شرکت در سه‌ماهه سوم سال جاری توانسته در مجموع ۷.۷۶۱ میلیارد دلار به دست آورد که میزان آن در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، با رشد ۲۰ درصدی روبه‌رو شده است.

درآمد برکشایر هاتاوی از سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌های بیمه‌ای در سه‌ماهه سوم سال جاری، 1.408 میلیارد دلار، 1.161 میلیارد دلار بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته، بوده است. درآمد بخش خدمات و کسب‌وکارهای مربوط به انرژی، 1.585 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته، 1.496 میلیارد دلار افزایش یافته است. با این حال، بخش بیمه‌ای نتوانسته همانند دیگر قسمت‌ها برای برکشایر هاتاوی سودآوری داشته باشد. به‌گونه‌ای که درآمد این بخش 962 میلیون دلار افت پیدا کرده است. درآمد بخش کسب‌وکارهای مربوط به راه‌آهن نیز از ۱.۵۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به ۱.۴۴۲ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.

 

اقدامات اخیر برکشایر هاتاوی

 

اقدامات اخیر برکشایر هاتاوی

این شرکت در سه‌ماهه سوم سال جاری 1.05 میلیارد دلار صرف بازخرید سهام کرده است. بر همین اساس، مجموع هزینه‌های برکشایر هاتاوی از ابتدای سال تا ماه سپتامبر برای بازخرید سهام به 5.25 میلیارد دلار رسیده است. این اقدامات نشان می‌دهد سرعت بازخرید 1 میلیارد دلاری سهام توسط برکشایر هاتاوی در سه‌ماهه سوم، همانند سه‌ماهه دوم سال جاری بوده است.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی CFRA، انتظار می‌رفت این شرکت همانند سه‌ماهه ابتدایی سال جاری، 3.2 میلیارد دلار را صرف بازخرید سهام کند. اما عملکرد برکشایر هاتاوی خلاف انتظار این شرکت بوده است.

برکشایر هاتاوی همچنین اعلام کرد طی این سه‌ ماه با زیان 10.1 میلیارد دلاری روبه‌رو شده است که 2.69 میلیارد دلار از آن، زیان خالص این شرکت است. این موارد، مقدار زیان‌های برکشایر هاتاوی در سال 2022 را به 63.9 میلیارد دلار می‌رساند. کاهش سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش سهام، علت این زیان‌ها عنوان شده است.

سهام شرکت وارن بافت نیز در سال جاری عملکرد بهتری را در مقایسه با شاخص‌های بازار از خود نشان داده است. در واقع، سهام کلاس A افت 4 درصدی را در مقابل ریزش 20 درصدی S&P 500 تجربه کرده است.

 

سهام برکشایر هاتاوی

 

پس از آن که سهام برکشایر هاتاوی در شرکت بزرگ نفت و گاز آمریکایی اکسیدنتال پترولیوم در سه‌ماهه سوم سال جاری به 20.8% رسید، وارن بافت به خرید سهام این شرکت که ارزش آن کاهش یافته بود، ادامه داد. در ماه آگوست نیز این شرکت توانست پس از دریافت مجوز از نهادهای نظارتی، اجازه خرید سهام بیشتری از اکسیدنتال پترولیوم را دریافت کند. این اقدام، شایعه خرید این شرکت نفت و گاز آمریکایی توسط اقدامات اخیر برکشایر هاتاوی را قدرت می‌بخشد.

برگرفته از http://cwg.li/v4qCO

2022/11/09 (1401/08/18)
رکود_اقتصادی وارن بافت سهام
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.