مشکلات فدرال رزرو با انعطاف بازار کار آمریکا

انعطاف بازار کار آمریکا

شاخص اشتغال در بخش غیرکشاورزی (NFP) در ماه اکتبر به 261 هزار رسید که نسبت به دسامبر 2020 کمترین افزایشی بود که این شاخص می‌توانست تجربه کند. از سوی دیگر، نرخ بیکاری نیز به 3.7% رسید که برای محاسبه آن از خانوارها نظرسنجی شده بود. نرخ بیکاری 3.7 درصدی، نشان‌دهنده افت نرخ مشارکت نیروی کار و کاهش اشتغال به 328 هزار است. این گزارش‌ها، نشانه خوبی از بازار نیست.

بخش دیگر گزارش‌ها که مربوط به مشاغل از بین رفته در حوزه فناوری است، نگران‌کننده به نظر می‌رسد. به همین منظور، می‌توان احتمال داد شاید فدرال رزرو تعدیلی در افزایش نرخ بهره ایجاد نماید.

 

انعطاف بازار کار آمریکا

 

موافقان افزایش نرخ بهره هنوز بر مواضع خود پافشاری می‌کنند

شاخص 261 هزاری NFP بسیار بیشتر از 193 هزاری است که اعضا در پیش‌بینی‌های خود در آن به اجماع رسیده بودند. علاوه بر آن، بازبینی‌ها نشان می‌دهد در دو ماه گذشته 29 هزار شغل بیشتر از مقداری که پیش‌تر گزارش شده بود، در آمریکا ایجاد شده است. با این حال، نکته مهم در این بخش، افزایش میزان مشارکت‌کنندگان در بخش‌های تولید (32 هزار)، آموزش و سلامت (79 هزار) و خدمات مربوط به کسب‌وکار (39 هزار) بود. میزان فرصت‌های شغلی نیز افزایش یافته است. به‌گونه‌ای که به‌ازای هر نیروی جویای کار آمریکایی، 1.9 ظرفیت شغلی وجود دارد. این مقدار، نشان‌دهنده تقاضای بالایی است که به‌صورت مداوم افزایش می‌یابد.

شاید مهم‌ترین قسمتی که بازها به‌دنبال آن هستند، افزایش 0.4 درصدی میانگین دستمزد ساعتی در مقیاس ماهانه است که از قضا، نظریه تقاضای بالا در این بخش را توجیه می‌نماید. اگرچه برخی از تحلیل‌گران انتظار افزایش 0.3 درصدی را داشتند. اما این موضوع، در نهایت فدرال رزرو را مطمئن‌تر می‌سازد تا روند افزایش نرخ بهره را ادامه دهد.

به‌صورت کلی، این گزارش نشان می‌دهد بازار آمریکا به ثبات نسبی خواهد رسید و احتمال افزایش 75 واحدی در نرخ بهره برای بار پنجم همچنان پا بر جاست. با این حال، به‌خاطر داشته باشید که پیش از تصمیمات بعدی کمیته FOMC در نشست 14 دسامبر، سه گزارش دیگر نیز منتشر می‌شود که یکی از آن‌ها مربوط به انعطاف بازار کار آمریکا است و دو گزارش دیگر CPI خواهند بود. این سه گزارش تا حدودی قادر به توجیه افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

برگرفته از http://cwg.li/OkTZW

2022/11/07 (1401/08/16)
فدرال_رزرو آمریکا
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.