تصمیمات اروپا در سال آینده میلادی

0 نظر 09 دی 1400 زمان مطالعه : دقیقه

بانک مرکزی اروپا، باید برنامه تسهیل کمی خود را متوازن‌تر کند تا از فشارهای تورمی کاسته شود. سوالی که مطرح می‌شود این است که در سال آینده، سایر تحولات کلان در اروپا چگونه خواهد بود؟

آلمان، ستون اصلی اقتصادی اروپا

سال 2021، سال خوبی برای آلمان نبود؛ مشکلات زنجیره تأمین در سراسر جهان، باعث کاهش تولیدات صنعتی شد و از این رو یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های اقتصاد آلمان، ضربه خورد. آنچه که برای اقتصاد آلمان مضر باشد، برای تمام اروپا مشکل ایجاد می‌کند. سوالی که پیش می‌آید این است که آلمان، سال 2022 چه آینده‌ای در پیش خواهد داشت؟

دولت جدید آلمان با سیاست‌های عالی در زمینه سرمایه‌گذاری، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این کشور باشد؛ البته همه‌گیری شک و تردید زیادی را در جهان ایجاد کرده است. با اینکه مطالعات، سویه اومیکرون را خفیف‌تر نشان می‌دهد ولی این موضوع ممکن است، کمکی به بازگشایی کسب‌وکارها در جهان نکند. از این رو امکان دارد زنجیره‌های تأمین، باز هم به مشکل برخورد کند.

بدترین سناریوی ممکن، باقی ماندن مشکلات بیش از حد انتظار در زنجیره تأمین است. این موضوع باعث افزایش فشارهای تورمی می‌شود و امکان دارد میزان مصرف مردم، بیش از پیش کاهش یابد.

در صورتی که همه‌گیری کمتر شود، اقتصاد آلمان شکوفاتر خواهد شد. با کاهش مشکلات تأمین، میزان تولید صنعتی این کشور تقویت و با کاهش تورم در آلمان، میزان مصرف مردم هم بیشتر خواهد شد. در صورت بروز این اتفاقات، آلمان می‌تواند به سرعت در مسیر بهبود قرار گیرد و اقتصاد اروپا را در شرایط شکوفاتری قرار دهد.

فرانسه و رویارویی با یک علامت سوال

به نظر می‌رسد که فرانسه از نظر اقتصادی، بحران کرونا را به خوبی مدیریت کرده است. با توجه به اینکه به انتخابات آوریل در این کشور نزدیک می‌شویم، بعید است که مکرون، تصمیم اشتباهی بگیرد.

هنوز بین ملاحظات اقتصادی و بهداشتی در این کشور، تعادل خوبی وجود دارد. همچنین به نظر می‌رسد که از نظر اجتماعی، فرانسه از بدترین حالت همه‌گیری عبور کرده است. هنوز معلوم نیست که سویه‌های بعدی چه خصوصیاتی داشته باشند ولی جدیدترین سویه (اومیکرون)، آسیب چندانی به فرانسه وارد نکرده است.

صحنه سیاسی در فرانسه، جذابیت‌های خاص خود را دارد ولی مکرون، به‌احتمال زیاد جایگاه خودش را تثبیت خواهد کرد. با این اوصاف، تغییر چشمگیری در فرانسه نخواهیم دید و از این رو نمی‌توانیم آینده درخشانی را برای فرانسه در نظر بگیریم.

بانک مرکزی اروپا در سال آینده

بانک مرکزی اروپا، در حال حاضر چالش‌های زیادی را پیش رو دارد. این بانک تمایل دارد که اقدامات تسهیلی بیشتری انجام دهد ولی فشارهای تورمی، این اجازه را نمی‌دهد. سیاست‌گذاران این بانک، امیدوار هستند که تورم در سال 2022 کاهش یابد ولی بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که تنها اتفاقی که می‌افتد، رشد تورم متوقف می‌شود ولی به حدود 2 درصد باز نمی‌گردد.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که بانک مرکزی اروپا در حوالی آوریل، دارایی‌های بیشتری خریداری خواهد کرد. بعید است که این بانک در سال 2022، نرخ بهره را افزایش دهد؛ چون در شرایط مناسبی قرار ندارد و بهتر است نرخ بهره را افزایش ندهد.

با توجه به اقدامات بانک‌های مرکزی در سال آینده، به نظر می‌رسد که یورو در برابر دلار و ارزهای کالایی افت کند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.