وضعیت بازار فارکس با شروع سال نو میلادی

0 نظر 14 دی 1400 زمان مطالعه : دقیقه

در نخستین روزهای سال نو میلادی، دلار نسبت به رقبای اصلی خود، رشد خوبی را تجربه کرد. حال‌وهوای خوب بازار در سال نو، موجب رشد سهام اروپا و بازده اوراق قرضه دولتی در اولین روز معاملاتی سال 2022 شد. البته با توجه به اینکه لندن، مرکز اصلی معامله‌گری فارکس در اروپا، به‌خاطر تعطیلات بازار بسته است؛ انتظار می‌رفت که حجم معاملات، محدود باقی بماند.

در حالی که افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون، همچنان خدمات عمومی و مسافرتی در جهان را مختل می‌کند؛ بسیاری امیدوار هستند که بتوان از آسیب اقتصادی ناشی از قرنطینه‌های شدید جلوگیری کرد.

شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در برابر همتایان اصلی آن می‌سنجد، با رشد 0.12 درصدی به 95.79 رسید. شاخص STOXX 600 هم رکورد جدیدی را تجربه کرد و معاملات آتی سهام آمریکا در وال استریت نیز وضعیت خوب و مثبتی داشت. ین ژاپن در مقابل دلار عقب‌نشینی کرد و به 115.36 (به ازای هر دلار) رسید که پایین‌ترین سطح از اواخر نوامبر تاکنون به ‌حساب می‌آید ولی به‌تدریج رشد کرد و به 115.15 رسید.

یورو با افت 0.21 درصدی به 1.1345 دلار رسید. بازده اوراق قرضه 10 ساله آلمان با افزایش جزئی، به منفی 0.138 درصد رسید که بالاترین سطح آن از نوامبر تاکنون به حساب می‌آید.

مشکلات چرخه تأمین، باعث کاهش فعالیت تولیدی آلمان در ماه دسامبر شد. البته تولیدکنندگان اظهار داشتند که سفارش‌های زیادی در دست دارند و فعالیت‌های تولیدی آلمان در سال آینده، بهبود خواهد یافت. در واقع تولیدکنندگان آلمانی در مورد چشم‌انداز رشد در سال آینده، مطمئن هستند. البته هنوز هم شرایط، به بهبود وضعیت تأمین بستگی دارد.

در کل اروپا، فعالیت‌های تولیدی با روند قابل‌قبولی انجام می‌شود؛ چون بسیاری از شرکت‌های تولیدی پس از مشاهده محدودیت‌های زنجیره تأمین، تصمیم گرفتند که مقادیر قابل توجهی از مواد خام را در انبار خود ذخیره کنند.

انتظار می‌رفت که انتشار بالای اوراق قرضه روی بازده، فشار صعودی وارد کند. بازارها انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا، به سیاست‌های تسهیلی خودش ادامه دهد. این در حالی است که فدرال رزرو و بانک انگلیس، سیاست‌های پولی انقباضی را در پیش گرفته‌اند. در این بین، پوند هم با افت 0.05 درصدی به 1.3517 دلار رسید.

تورم سالانه ترکیه، بیش از حد انتظار افت کرد و در ماه دسامبر به 36.08 درصد رسید که بالاترین مقدار از سپتامبر 2021 تاکنون محسوب می‌شود؛ بعد از این اتفاق، هر دلار معادل 13.4 لیر معامله شد. در سال 2021، لیر ترکیه پس از نوسانات نوامبر و دسامبر، 44 درصد از ارزش خود را از دست داد.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.