تاثیر بیانیه بانک مرکزی اروپا بر ارزش یورو

0 نظر 24 اسفند 1400 زمان مطالعه : دقیقه

 

بیانیه بانک مرکزی اروپا

پس از بیانیه بانک مرکزی اروپا در زمینه سیاست پولی، ارزش یورو یک بازگشت قابل‌توجه را تجربه کرد. جفت ارز EURUSD پس از این بیانیه تا 1.1120 بالا رفت ولی سشن نیویورک را زیر 1.10 به پایان رساند. این بانک مرکزی، بازار را با تصمیم خود در خصوص توقف تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه در فصل سوم سال جاری میلادی، شگفت‌زده کرد.

در ماه دسامبر، بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بود که حداقل تا اکتبر به خرید اوراق قرضه ادامه خواهد داد. اکنون تصمیم جدید این بانک مرکزی، راه را برای افزایش نرخ بهره در پایان سال 2022 هموار می‌کند. کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا، اظهار داشت: «هرگونه تغییر در نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، پس از پایان خرید دارایی‌ها در برنامه APP (برنامه خرید دارایی‌ها) صورت می‌گیرد و تدریجی خواهد بود.»

آیا افزایش نرخ بهره به‌نفع یورو خواهد بود؟

به‌طور طبیعی احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره باید به نفع یورو باشد ولی افت سنگین یورو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران، نگران رکود تورمی هستند. با پایان یافتن خرید دارایی‌ها زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده، آن‌ها دارند در مواجهه با کاهش رشد، دست به اقدام خطرناکی می‌زنند. حتی لاگارد گفت که ریسک‌های متوجه رشد اقتصادی، نزولی است. افزایش هزینه‌های استقراض و قیمت بی‌سابقه سوخت، مشکلات اروپا را بیشتر می‌کند. این در حالی است که روسیه حملات خود به اوکراین را تشدید کرده است.

 

 

سرمایه‌گذاران پس از انتشار اطلاعات مربوط به تورم بالای آمریکا، تصمیم به خرید یوروهای خود گرفتند. نرخ رشد قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا، 7.9% اعلام شد و به بالاترین سطح در 40 سال اخیر رسید. درست است که رشد کند اقتصادی برای آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در جهان، ریسک محسوب می‌شود ولی مزیت آمریکا این است که از تحریم‌های روسیه، آسیب کمتری می‌بیند.

نرخ پس‌انداز خانوارهای آمریکایی هم در سطوح بالایی قرار دارد و مشکلات مربوط به افزایش قیمت‌ها را برای این خانواده‌ها کمتر می‌کند. در نتیجه افزایش نرخ بهره هم برای فدرال رزرو آسان‌تر می‌شود. 

برگرفته از http://cwg.li/W5MRE

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.