علت افزایش ارزش دلار استرالیا

0 نظر 19 اسفند 1400 زمان مطالعه : دقیقه

 

افزایش ارزش دلار استرالیا

شاخص قیمت مصرف‌کننده چین تا پایان فوریه (سالانه)، 0.9% و شاخص قیمت تولیدکننده این کشور، %8.8 اعلام شد. شاخص قیمت مصرف‌کننده، طبق پیش‌بینی‌ها اعلام شد ولی انتظار می‌رفت که شاخص قیمت تولیدکننده، %8.6 باشد. این آمار و ارقام با افزایش ارزش دلار استرالیا همراه بوده و نتیجه آن درنهایت باعث بیشتر شدن ارزش این ارز کالایی بود.

قیمت کالاها در کارخانه، از قیمتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، بیشتر شده است و این ماجرا کسب‌و‌کارها را در یک دوراهی قرار داده است. بیزینس‌ها یا باید افزایش هزینه‌ها را به مصرف‌کنندگان تحمیل کنند یا اینکه حاشیه سود خود را کاهش دهند.

افزایش شاخص تولیدکننده در جهان

در سایر کشورهای جهان افزایش شاخص PPI، باعث افزایش CPI شده ولی در چین هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. آمار تورم پس از گزارش مازاد تجاری 116 میلیارد دلاری در ماه فوریه منتشر شد.

طبق اعلام بانک خلق چین، این بانک 1 تریلیون یوان (158.3 میلیارد دلار) را به وزارت دارایی منتقل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این منابع مالی در زمینه‌های مختلف و در راستای تقویت و حمایت از اقتصاد به کار رود.

شی جین‌پینگ، رئیس ‌جمهور چین به برنامه شکوفایی اقتصادی ادامه می‌دهد. در حالی که بازارهای جهانی کماکان تحت فشار هستند، دولت چین تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت بخش‌های مهمی مانند تکنولوژی‌های پیچیده خانگی، رشد پایدار و برابری درآمدی به کار بسته است.

 

 

دولت چین، مفهوم رشد و توسعه را به هر قیمتی دنبال می‌کند. مسکن مقرون‌به‌صرفه کماکان در کانون توجه این دولت است و شرایط اقتصادی گسترده کنونی، باعث شده است که تقاضا برای مواد خام، بالا باقی بماند.

این رویدادها باعث شده است که قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی، به‌صورت کامل از سطح کف ماه نوامبر بالاتر بیاید. قراردادهای بورس کالای دالیان (DCE) و بورس سنگاپور (SGX) به‌ترتیب %62 و %80 رشد داشته است.

قیمت کالاها در سراسر جهان افزایش یافته است و این موضوع، زمینه را برای تقویت دلار استرالیا فراهم می‌کند. البته احتمال نوسانات در بازار کالاها وجود دارد؛ توقف معاملات نیکل در روزهای اخیر، گواهی بر این مسئله است.

برگرفته از http://cwg.li/4oveV

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.