درخشش دوباره طلا پس از افت چشمگیر خرید این فلز گران‌بها توسط بانک‌های مرکزی

0 نظر 29 تیر 1400 زمان مطالعه : دقیقه

بانک‌های مرکزی در سال گذشته تلاش کردند که میزان خرید طلا را کاهش دهند ولی احتمال دارد که دوباره بخواهند وارد میدان شوند و خرید طلا را آغاز کنند. بانک‌های مرکزی مختلف از صربستان گرفته تا تایلند، در حال افزایش

بانک‌های مرکزی در سال گذشته تلاش کردند که میزان خرید طلا را کاهش دهند ولی احتمال دارد که دوباره بخواهند وارد میدان شوند و خرید طلا را آغاز کنند. بانک‌های مرکزی مختلف از صربستان گرفته تا تایلند، در حال افزایش ذخایر طلای خود هستند و غنا هم اخیراً اعلام کرد که قصد خرید طلا را دارد؛ زیرا آتش تورم هر روز شعله‌ورتر می‌شود و بهبود تجارت جهانی، رشد و رونق خرید طلا را به همراه دارد. بهبود وضعیت خرید طلا که چندی پیش به پایین‌ترین حد خود در دهه اخیر رسیده بود، چشم‌انداز قیمت طلا را تقویت می‌کند؛ چون تقاضا برای برخی دیگر از دارایی‌ها کمتر می‌شود.

الکساندر ووچیچ، رئیس بانک ملی صربستان چندی پیش اعلام کرد که بانک مرکزی صربستان می‌خواهد ذخایر طلای خود را از 36.3 به 50 تن برساند. وی اظهار داشت: «طلا در بلند مدت، بهترین پشتوانه و ضامن حفاظت در برابر تورم و سایر ریسک‌های مالی است.»

امسال شمش به شدت تحت فشار بوده است، زیرا افزایش بازده اوراق قرضه باعث شد که از جذابیت این فلز ارزشمند کاسته شود. طلا پس از افزایش قیمت در ماه آوریل و می، بیشترین افت را در چهار سال قبل تجربه کرد؛ زیرا فدرال رزرو، سیاست‌های انقباضی (Hawkish) خود را بیشتر کرد و دلار تقویت شد.

بهبود در وضعیت معامله طلا، باعث رشد حساب‌های کشورهای نوظهور می‎شود و به بانک‌های مرکزی آن‌ها این فرصت را می‌دهد که طلای بیشتری خریداری کنند. جیمز استیل، تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در HSBC Holdings اظهار داشت که افزایش قیمت نفت هم باعث می‌شود که صادرکنندگان نفت از جمله قزاقستان، شمش بیشتری خریداری کنند. اگر یک بانک مرکزی دنبال دارایی‌های متنوع باشد، طلا یکی از بهترین راه‌ها برای دور شدن از دلار است و آن بانک را به سایر ارزهای جهان وابسته نمی‌کند.

این فلز گرانبها از نظر تکنیکال در حدود میانگین متحرک 100 روزه خود معامله‌ می‌شود و قیمت کنونی طلا از نظر تکنیکال، کلیدی است. "آکاش دوشی" و سایر تحلیلگران بانک Citigroup در گزارشی نوشتند که در یک سناریو صعودی، وقتی اقتصاد جهانی بهبود پیدا کند، خرید طلا توسط بانک مرکزی به حدود 1000 تن می‌رسد. پیش‌بینی بانک Citigroup این است که در سال 2021، 500 تن و در سال بعد 540 تن طلا خریداری کند. این مجموعه در سال 2018 و 2019 دو بار بیش از 600 تن طلا خریداری کرد ولی در سال 2020، به خرید 326.3 تن طلا اکتفا کرد.

نظرسنجی WGC که در ماه گذشته منتشر شد نشان داد که از هر پنج بانک مرکزی، یک بانک قصد دارد در سال آتی ذخایر طلای خود را افزایش دهد. سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات گرانبها مجموعه Standard Chartered اظهار داشت که بانک‌های مرکزی، یکی از اجزای اصلی خرید فیزیکی هستند و این موضوع به مقابله با خروج سنگین سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله کمک می‌کند. تنش‌های ژئوپلیتیکی، نیاز به متنوع‌سازی دارایی‌ها و افزایش عدم قطعیت باعث افزایش علاقه به ذخایر طلا شده است.

 
تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.