بانک مرکزی ژاپن قصد مداخله در نرخ ارز را ندارد

0 نظر 01 اردیبهشت 1401 زمان مطالعه : دقیقه

 

بانک مرکزی ژاپن

فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن، چندی پیش اظهار داشت که سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن، تورم هدف 2 درصدی را دنبال می‌کند و در پی مداخله در نرخ ارز نیست. بانک ژاپن می‌خواهد این دیدگاه را که «کشور باید به سیاست نرخ بهره پایین پایان بدهد تا بتوان جلوی افت شدید ارزش ین را گرفت»، از بین ببرد.

کیشیدا در پاسخ به یکی از قانون‌گذاران مخالف رابطه بین افت ارزش ین و طولانی شدن دوره سیاست‌های به‌شدت تسهیلی بانک ژاپن، در پارلمان ژاپن اعلام کرد: «بانک ژاپن (BOJ) سیاست پولی را  با هدف دستیابی به تورم هدف 2 درصدی، پیش می‌برد و قصد مداخله در نرخ ارز را ندارد.»

وی به‌تازگی اظهار داشت: «دولت امیدوار است که بانک مرکزی ژاپن، به حرکت خود به‌سمت تورم هدف ادامه دهد و در عین حال به تحولات اقتصادی، مالی و تغییرات قیمت‌ها هم توجه داشته باشد.»

 

 

پیامد تضعیف ین

چندی پیش، زمانی که سرمایه‌گذاران روی شکاف بین برنامه‌های تهاجمی فدرال رزرو آمریکا در زمینه نرخ بهره و تعهد بانک ژاپن به حفظ سیاست نرخ بهره پایین، تمرکز کرده بودند؛ ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در 20 سال گذشته رسید.

درست است که تضعیف ین، به افزایش صادارت ژاپن کمک می‌کند ولی همین مسئله می‌تواند هزینه‌‌های مربوط به واردات انرژی و  محصولات غذایی را افزایش دهد. این در حالی است که هزینه مواد غذایی و انرژی به‌خاطر جنگ اوکراین به اندازه کافی بالا رفته است.

برخی از قانون‌گذاران، سیاست‌های به‌شدت تسهیلی بانک ژاپن را مقصر تسریع در افت ارزش ین، افزایش هزینه‌های زندگی و بیشتر کردن مشکلات خانوارها و شرکت‌ها می‌دانند. بانک ژاپن بر اساس سیاستی که کنترل منحنی بازده نام داد، متعهد شده است که نرخ بهره را در منفی 0.1 % هدایت کند؛ هزینه‌های استقراض بلندمدت را در حدود 0 درصد محدود نماید و تورم را  به هدف 2 درصدی برساند.

برگرفته از https://reut.rs/37EdXAq

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.