بازار ارزهای دیجیتال در طوفان رویدادهای اخیر

0 نظر 17 آذر 1400 زمان مطالعه : دقیقه

چکیده: بر اساس گزارش مجموعه NYDIG، 1.1 میلیارد دلار از موقعیت‌های لوریج‌دار بیت‌کوین و 2.5 میلیارد دلار ازموقعیت‌های لوریج‌دار ارزهای دیجیتال (از جمله بیت‌کوین) چندی پیش (شنبه گذشته) نقد شده است.

 

 ظاهراً رکود در سهام جهانی، در حال سرایت به بازار ارزهای دیجیتال است. این اتفاق به واسطه فروش سنگین اخیر در بازار کریپتوکارنسی رخ داد. این فروش باعث شد ارزش بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال به میزان چشمگیری افت کند.

مجموعه خدمات مالی و فناوری NYDIG به‌عنوان یک شرکت فعال در حوزه بیت‌کوین اعلام کرد که افت قیمت بیت‌کوین برای پلتفرم‌های فراساحلی مثل Huobi شدیدتر بود و در روز شنبه گذشته بیت‌کوین در این پلتفرم، 28000 دلار را هم لمس کرد.

این سقوط به‌قدری ناراحت‌کننده و تعجب‌آور بود که حتی برخی از خریداران بزرگ ارزهای دیجیتال را هم در بهت و حیرت فرو برد. مطالعات نشان می‌دهد که ارزش بازار ارزهای دیجیتال پس از این افت، 400 میلیارد دلار سقوط کرد و به 2 تریلیون دلار رسید. البته بعد از افت‌های اخیر، این بازار اندکی رشد داشت و ارزش آن تا 2.2 تریلیون دلار هم رشد یافت.

چه چیزی باعث شد که این افت با سرعتی شگفت‌انگیز اتفاق بیفتد؟ دلیل این ماجرا 100 درصد مشخص نیست. برخی از متخصصان بر این باور هستند که معامله مشتقات ارزهای دیجیتال و افزایش نگرانی در مورد چشم‌انداز شرایط مالی، نقش بسیار مهمی در این افت داشت. برخی دیگر از تحلیلگران، دلیل این ماجرا را مسائل تکنیکال می‌دانند.

مجموعه NYDIG اعلام کرد که 1.1 میلیارد دلار از موقعیت‌های لوریج‌دار بیت‌کوین و 2.5 میلیارد دلار ازموقعیت‌های لوریج‌دار ارزهای دیجیتال (از جمله بیت‌کوین)، چندی پیش (شنبه گذشته) در عرض 24 ساعت نقد شده است.

درچند هفته اخیر که بیت‌کوین روند نزولی را در پیش گرفته است؛ فعالیت‌های رزرو بانک نشان از آن دارد که احتمالاً سرعت افت این ارزها در آینده، بیشتر هم خواهد شد. این بانک مرکزی میزان خرید اوراق قرضه را کاهش داده و احتمالاً نرخ بهره را در سال 2022 افزایش خواهد داد.

برخی بر این باور هستند که بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال با سایر دارایی‌ها ارتباطی ندارد و این موضوع را یکی از جذاب‌ترین خصوصیات بیت‌کوین می‌دانند. در حالی که بیت‌کوین اخیراً همگام با بازار سهام و اوراق قرضه، معامله شده است. بخشی از این ماجرا تحت تأثیر شرایط نرخ بهره بوده و اگر این شرایط تغییر کند، قطعاً وضعیت خیلی از دارایی‌ها دگرگون خواهد شد.

در هفته‌های گذشته به واسطه ترس از پیامدهای اقتصادی سویه اومیکرون و نگرانی از طرح‎های سیاست پولی فدرال رزرو، شاخص‌های سهام رشد خوبی را تجربه کرد. البته شاخص‌های داو جونز و S&P 500 با وجود رشدی که داشتند، نسبت به رکوردهای اخیر خود کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.

مجموعه NYDIG چندی پیش اعلام کرد روند مثبتی را برای بیت‌کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال پیش‌بینی می‌کند. این مجموعه بر این باور است که در حال حاضر روند خرید بیت‌کوین با سرعت زیادی در حال افزایش است. ارز دیجیتال اتر هم با یک رشد خوب و پس از اینکه در روز شنبه به 3500 دلار رسید، توانست تا یکشنبه شب به 4177 دلار دست یابد.

به طور مسلم ارزهای دیجیتال کماکان جزو دارایی‌های ناپایدار شناخته می‌شوند و همین ناپایداری، چنین نوسانات چشمگیری را ایجاد می‌کند. البته این موضوع را برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت پذیرفته‌اند و به‌خاطر آینده درخشان این ارزها، خود را با نوسانات چشمگیر دارایی‌های دیجیتال وفق می‌دهند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.