جیمز گورمن: نرخ بهره را سریع افزایش دهید!

0 نظر 24 آذر 1400 زمان مطالعه : دقیقه

نکات کلیدی:

  • جیمز گورمن، مدیرعامل مجموعه مورگان استنلی به‌تازگی اظهار داشت که فدرال رزرو برای مقابله با رکود آتی باید هر چه سریع‌تر نرخ بهره را افزایش دهد.
  • وی گفت: «اگر من جای فدرال رزرو بودم، خیلی زود اقدام می‌کردم.»
  • اظهارات گورمن، یک روز قبل از شروع نشست دو روزه فدرال رزرو منتشر شد.

جیمز گورمن، مدیرعامل مورگان استنلی اظهار داشت: «در حال حاضر رشد اقتصادی به حد قابل قبولی رسیده و فدرال رزرو برای مقابله با رکود آینده باید نرخ بهره را افزایش دهد.» وی انتظار دارد که فدرال رزرو در نشست دو روزه خود، تکلیف سیاست‌های پولی انقباضی در سال 2022 را تعیین کند. وی گفت: «از نظر من بهتر است که فدرال رزرو بخشی از توان خود را برای افزایش نرخ بهره ذخیره کند تا وقتی که رکود اجتناب‌ناپذیر از راه رسید، ابزاری برای مبارزه با آن در اختیار داشته باشد.»

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روزهای اخیر نشانه‌های قدرتمندی از تغییر سیاست‌ها ارائه داده است. پیش از این فدرال رزرو اعلام کرده بود که تمایل به بالا بردن نرخ بهره دارد تا از این طریق نرخ اشتغال به‌صورت کامل بهبود یابد. در حال حاضر شاخص بهای مصرف‌کننده به بالاترین حد در 40 سال اخیر رسیده است؛ به‌ همین خاطر طبق اعلام مقامات برخی از اقدامات تسهیلی که در دوران کرونا شروع شده بود، متوقف می‌شود.

فدرال رزرو ابتدا باید سرعت کاهش خرید اوراق قرضه را بیشتر نماید؛ احتمال دارد که FOMC این سرعت را دو برابر کند و به 30 میلیارد دلار در ماه برساند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، فدرال رزرو از مارس 2022 می‌تواند افزایش نرخ بهره را آغاز کند.

گورمن بر این باور است که فدرال رزرو باید نرخ بهره را به مقدار منطقی افزایش دهد و در مورد این افزایش خیلی محتاطانه عمل کند. او می‌گوید: «اگر من جای فدرال رزرو بودم، زودتر اقدام می‌کردم.» او از فدرال رزرو می‌خواهد که واقعیت را بپذیرد و خود را برای رکود آماده کند.

او اعتقاد دارد که افزایش نرخ بهره، باب طبع بازارهای مالی نیست ولی می‌تواند این بازارها را به ثبات برساند. او اظهار داشت: «افزایش نرخ بهره همان چیزی است که برای ایجاد تعادل در اقتصاد به آن نیاز دارید.»

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.