نشانه‌های افزایش تورم حوزه یورو

0 نظر 14 فروردین 1401 زمان مطالعه : دقیقه

 

افزایش تورم حوزه یورو

تمایلات اقتصادی حاکی از افزایش تورم حوزه یورو است. تمایلات اقتصادی حوزه یورو در ماه مارس، با افت 5.4 واحدی به 108.5 رسید.  درست است که این آمار، بیشترین افت اعتماد مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد ولی کسب‌وکارهای تولیدی هم با افت قابل‌توجهی در اعتماد مدیران صنایع روبرو شدند. این موضوع به‌دلیل تحولات اخیر در بحث تولید نیست ولی انتظارات به‌میزان چشمگیر کاهش یافته است. سفارش‌ها کماکان در صف انتظار هستند ولی مشکلات زنجیره تأمین باعث توقف خطوط تولید در اروپا شده و همین موضوع، دلیلی برای بدبینی در ماه‌های آینده است.

افزایش انتظارات تقاضا

بخش خدمات قرار است بعضی از تأثیرات منفی وقفه‌های تولید در ماه مارس را متعادل کند. تأثیر مثبت بازگشایی اقتصادها، تقاضا را برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه خدمات بیشتر کرده و قرار است انتظارات مربوط به تقاضا در ماه‌های آینده افزایشی باشد. با این اطلاعات، احتمالاً تورم از مقدار کنونی آن، به مراتب بیشتر خواهد شد.

مهم‌ترین نکته‌ طبق نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که انتظارات قیمت فروش برای بخش خدمات و صنعت، روند صعودی دارد. افزایش قیمت انرژی و مشکلات زنجیره تأمین، هزینه‌های ورودی را  بالا می‌برد و در کوتاه‌مدت باعث افزایش تورم پایه می‌شود. این مسائل منجر به افزایش انتظارات تورمی منطقه یورو (در ماه مارس بالای %7 بود)، خواهد شد.

 

 

انتظار می‌رود که در ماه‌های پیش‌رو به‌خاطر مشکلات زنجیره تأمین و وقفه در تولید، قدرت خرید کاهش یابد و رشد تولید ناخالص داخلی در فصل دوم سال 2022 منفی شود. ممکن است فعالیت اقتصادی که در فصل اول امسال به‌واسطه بخش خدمات حمایت شد، در ماه‌های آتی وضعیت بدتری در پیش داشته باشد.

برگرفته از http://cwg.li/sZ6kt

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.