رشد دلار با انتخاب پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو

0 نظر 02 آذر 1400 زمان مطالعه : 1 دقیقه

بعد از آنکه جو بایدن به‌طور رسمی جروم پاول را برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی نمود، دلار آمریکا در مقایسه با تمام ارزهای مهم جهان رشد کرد. لائل برینارد، تنها گزینه دیگر ریاست بانک مرکزی آمریکا هم به عنوان نایب رئیس فدرال رزرو انتخاب شد. البته ریچارد کلاریدا، نایب رئیس فعلی تا ژانویه به کار خود ادامه می‌دهد و پس از آن برینارد کار خود را آغاز خواهد کرد.

 وقتی صحبت از بانک مرکزی به میان می‌آید، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند شرایط کنونی ادامه پیدا کند. به همین خاطر وقتی جروم پاول برای دومین بار به عنوان رئیس فدرال رزرو انتخاب شد، دلار آمریکا رشد کرد. پس از ماه‌ها شک و تردید، سرمایه‌گذاران تصمیم بایدن را چراغ سبزی برای تداوم عادی‌سازی سیاست‌ها تفسیر می‌کنند. در آغاز ماه نوامبر با اعلام تصمیم فدرال رزرو مبنی بر کاهش خرید دارایی‌ها، اخیراً شمار روزافزونی از اعضای فدرال رزرو از جمله کلاریدا، والار و بولارد، خواستار کاهش یا حذف سریع انبساط پولی شدند.

 با توجه به انتشار گزارش تعدیل‌کننده مخارج مصرفی شخصی (PCE deflator) و برنامه‌ریزی برای انتشار گزارش FOMC در روز چهارشنبه، به زودی شاهد قضاوت بازار در مورد تورم خواهیم بود. این هفته باید تقاضا برای دلار آمریکا وضعیت خوبی را پشت سر بگذارد. وقتی فدرال رزرو تصمیم خود را برای کاهش خرید دارایی‌ها علنی کرد، همه اعضا به رشد فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال چشم دوخته بودند. آنها اذعان داشتند که فشارهای قیمتی، سریع‌تر و پایدارتر از چیزی که پیش‌بینی می‌کردند، بوده است ولی بر گذرا بودن این عوامل تأکید داشتند. شاخص مخارج مصرفی شخصی اصلی (PCE)، مقیاس ارجح فدرال رزرو برای ارزیابی فشار قیمتی است و انتظار می‌رود که در این شاخص، قیمت‌ها رشد داشته باشند. پس از انتشار PCE، گزارش FOMC هم منتشر می‌شود و سرمایه‌گذاران به احتمال تمرکز خود را روی چشم‌انداز اقتصادی این بانک مرکزی خواهند گذاشت.

 پس از با انتخاب جرومی پاول به عنوان رئیس فدرال رزرو از سوی بایدن، USDJPY از 115 هم گذشت و EURUSD به پایین‌ترین سطح در 16 ماه گذشته رسید. این هفته برای دلار نیوزیلند هم خیلی مهم است. این ارز در برابر دلار به پایین‌ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است. انتظار می‌رود که بانک مرکزی نیوزیلند برای دومین بار نرخ بهره را افزایش دهد. با اینکه موارد ابتلا به کووید هنوز بالا است؛ ولی تورم، اشتغال و گزارش‌های خوب اقتصادی باعث می‌شود که این کشور مسیر عادی‌سازی سیاست‌ها را ادامه دهد.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.