احتمال رسیدن قیمت طلا تا 1900 دلار

0 نظر 27 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

نکات کلیدی:

  • قیمت طلا کماکان روند صعودی دارد؛ چون معامله‌گران منتظر اقدام بعدی روسیه هستند.
  • با عبور قیمت نفت خام WTI از 95 دلار (به ازای هر بشکه)، انتظارات تورمی کوتاه‌مدت هم افزایش یافته است.
  • معامله‌گران شمش به حرکت بعدی روسیه، گزارش خرده‌فروشی آمریکا و FOMC چشم دوخته‌اند.

قیمت طلا به‌تازگی یک‌شبه رشد کرد و دلیل اصلی آن، ترس از حمله روسیه به اوکراین بود. این فلز ارزشمند، هفته اخیر هم یک رشد 3 درصدی را تجربه کرده بود. در حال حاضر، بهترین عملکرد طلا از ماه می 2021 تاکنون را شاهد هستیم. مقامات آمریکایی هشدار دادند که نیروهای پوتین، ممکن است به‌زودی حمله خود را آغاز کنند. تصاویر ماهواره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که واحدهای نظامی روسیه، مناطق تجمع خود را ترک و به‌سمت مواضع حمله حرکت کرده‌اند. البته به‌طور همزمان، تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از درگیری همچنان ادامه داد.

اولاف شولتز صدر اعظم آلمان، چندی پیش تصمیم گرفت که به اوکراین و سپس روسیه سفر کند. آلمان، به‌خاطر موضع‌گیری آرام خود در قبال اوکراین، موردانتقاد قرار گرفته و برخی از گمانه‌زنی‌ها، دلیل این مسئله را وابستگی شدید برلین به گاز روسیه می‌دانند. به‌دلیل اختلافات ژئوپلیتیکی، قیمت انرژی افزایش داشته است.

علی‌رغم اینکه معامله‌گران، بیش از پیش روی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو حساب می‌کنند؛ افزایش قیمت انرژی، باعث افزایش انتظارات تورمی کوتاه‌مدت شده است. قیمت نفت خام، اوایل این هفته از 95 دلار (به‌ازای هر بشکه) فراتر رفت؛ زیرا نگرانی از تحریم‌های غرب در مورد روسیه و حذف 10 میلیون بشکه نفت این کشور از بازارهای جهانی، افزایش یافته است.

هفته گذشته نرخ سربه‌سر یک‌ساله همراه با نرخ سربه‌سر 5 ساله، رشد خوبی را تجربه کردند و این موضوع، به افزایش جذابیت شمش (به‌عنوان پوششی در برابر تورم) کمک کرده است.

درگیری در اوکراین، موجب افزایش نوسانات در بازار سهام شده است و این وضعیت، موقعیت طلا را به‌عنوان ذخیره ارزش تقویت می‌کند. طلا معمولاً به‌عنوان یک پوشش در برابر نوسانات، عملکرد خوبی دارد. از طرفی با توجه به اینکه درگیری در اروپای شرقی تأثیر چندانی روی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ندارد؛ اوراق قرضه خزانه‌داری در این وضعیت جذابیت چندانی ندارند.

پیش‌بینی تکنیکال قیمت طلا

با افزایش خریداران، XAUUSD در تلاش است که به اوج قیمت خود در ماه نوامبر (1887.15 دلار) برسد. این حرکت، در پی شکسته شدن مقاومت خط روند ناشی از اوج نوسانات در سپتامبر 2020 اتفاق میفتد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در آن موقعیت، وارد شرایط اشباع خرید شد و از سطح 70 بالاتر رفت. اسیلاتور MACD هم دارد از خط مرکزی بالاتر می‌رود و بیانگر مومنتوم صعودی قیمت‌هاست.

شکست سطح 1877.15، سطح روان‌شناختی 1900 را در کانون توجه قرار می‌دهد. در گام بعدی( اگر خریداران موفق شوند)، اوج قیمت ژوئن 2021 (1916.53) است. از طرفی ناتوانی در حفظ قیمت‌ها در سقف قیمت نوامبر، می‌تواند باعث پولبک قیمت‌ها و رسیدن آن به اوج ژانویه (1853.83) شود.

چارت روزانه طلا

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.