اظهارات مدیرعامل ولز فارگو درباره اقدامات فدرال رزرو

0 نظر 12 تیر 1401 زمان مطالعه : دقیقه

اقدامات فدرال رزرو

چارلز شارف، مدیرعامل مجموعه ولز فارگو در فستیوال ایده‌های آسپن اظهار داشت که مطمئن است که فدرال رزرو نرخ بهره را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد؛ چون این بانک مرکزی تلاش می‌کند که با تورم بالا مبارزه و آن را مهار کند. البته او اعتقاد دارد که در حال حاضر اقتصاد به‌اندازه کافی برای اقدامات فدرال رزرو آماده نیست. وی گفت که عدد خاصی را به‌عنوان پیش‌بینی خود از افزایش نرخ بهره، اعلام نمی‎کند. البته از نظر او افزایش 0.5 تا 0.75 درصدی نرخ بهره هم قابل‌توجه است.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست اخیر بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که اجازه  نمی‌دهد تورم، اقتصاد ایالات متحده را تحت‌الشعاع قرار دهد و کنترل اقتصاد را به دست گیرد. وی افزود: «ریسک اینجا است که به‌خاطر شوک‌های اقتصادی متعدد، به‌سمت یک رژیم اقتصادی با تورم بالاتر حرکت کنیم. مسئولیت ما این است که جلوی چنین اتفاقی را بگیریم. ما اجازه نخواهیم داد که گذار از شرایط کم‌تورم به شرایط دارای تورم بالا اتفاق بیفتد.»
این اظهارات در حالی صورت گرفت که تا این مقطع، فدرال رزرو نرخ  بهره را چند بار افزایش داده است. این بانک مرکزی به‌تازگی در نشست ماه ژوئن خود تصمیم گرفت که نرخ بهره را 0.75 % افزایش دهد که چنین اقدامی از سال 1994 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

تاثیر اقدامات انجام‌شده

چارلز شارف بر این باور است که فدرال رزرو خیلی شفاف و روشن در مورد اقدامات صحیحی که باید صورت گیرد، فکر و عمل می‌کند و این کار فدرال رزرو را تحسین کرد. وی گفت: «آن‌ها خیلی شفاف و روشن در مورد اقداماتی که می‌خواهند انجام دهند صحبت می‌کنند و تاکنون هر کاری را که در مورد آن صحبت کرده‌اند، انجام داده‌اند و اکنون هم می‌خواهند به همین مسیر ادامه دهند.»
شارف گفت: «تاکنون افزایش نرخ بهره روی اقتصاد، به‌صورت گسترده تأثیر نگذاشته است. درست است که در حال حاضر مصرف‌کنندگان مشکلی ندارند و کسب‌وکارهای کوچک با قدرت سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند ولی بدون شک اوضاع برای آن‌ها دشوار خواهد شد و ممکن است واکنش آن‌ها به‌ وخامت اوضاع، به‌گونه‌ای باشد که انگار شگفت‌زده شده‌اند.»

 

تاثیر اقدامات انجام‌شده

 

شارف افزود: «منظور من از این صحبت‌ها چنین نیست که قرار است دنیا به آخر برسد. منظور من این است که باید از هم‌اکنون تمام تلاش خود را انجام دهیم که این واقعیت را در مورد آینده بپذیریم و تمرکز خود را روی راه‌حل‌ها بگذاریم.»
بازارها و اقتصاد نسبت به وضعیت کنونی و ریسک‌های آینده، غافل و بی‌اطلاع نیستند. به خوبی می‌بینیم که بازار سهام بدترین وضعیت خود را از سال 1970 تاکنون پشت سر می‌گذارد. مطالعات، داده‌ها، اعداد و ارقام به‌خوبی نشان می‌دهد که خیلی از افراد و متخصصان، پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده با رکود اقتصادی روبرو خواهیم شد. جالب است که در برخی از نظرسنجی‌ها، تمام متخصصان شرکت‌کننده، وقوع رکود را پیش‌بینی کرده‌اند.

دیدگاه جروم پاول

جروم پاول در تاریخ 22 ژوئن به کنگره ایالات متحده اعلام کرد که تورم، خیلی بالا است و باید برای کاهش آن تلاش کنیم. شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه می نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 8.6 % رشد داشته است و در بالاترین سطح از سال 1981 تاکنون قرار دارد.
پاول در سخنان خود به کنگره اعلام کرد: «در ماه‌های پیش‌رو، دنبال شواهد و مدارک قانع‌کننده‌ای خواهیم بود که به ما نشان دهد تورم وارد روند نزولی شده است و به‌سمت هدف 2 % حرکت می‌کند. پیش‌بینی ما این است که افزایش مداوم نرخ بهره، گزینه مناسبی برای کاهش تورم خواهد بود و سرعت این تغییرات، به اطلاعات و داده‌های دریافتی و چشم‌انداز پیش‌روی اقتصاد بستگی دارد.»
وی ادامه داد: «ما با تمام قوای خود وارد این مسیر می‌شویم و در فدرال رزرو، قانون‌گذارانی را داریم که اعتقادات و ابزارهای فوق‌العاده‌ای دارند و همین مسئله من را دلگرم می‌کند و باعث می‌شود به توانایی فدرال رزرو برای عبور از چنین شرایطی اعتقاد داشته باشم.»

برگرفته از http://cwg.li/vZPf6

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.