تصمیمات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بر اساس شاخص CPI

0 نظر 20 دی 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، بیشتر از داده‌های بازار کار، در انتظار شاخص CPI است. داده‌های منتشر شده از بازار کار آمریکا نشان می دهد که کسب‌وکارها و به‌صورت کلی بازار کار آمریکا بسیار تحت‌فشار هستند و تعداد مشاغل نسبت به دو ماه گذشته نیز با کاهش روبه‌رو شده است. تصور برای است که این موارد برای اعمال سیاست‌های انقباضی‌تر توسط فدرال رزرو کافی است. اما به احتمال زیاد فدرال رزرو بیشتر روی شاخص CPI در هفته آینده متمرکز است و بر اساس آن، نرخ بهره را 25 واحد یا 50 واحد افزایش خواهد داد.

هفته گذشته داده‌های بازار کار در آمریکا منتشر شدند. اگرچه این داده‌ها، شاخصه‌ای هستند که وضعیت کلی اقتصاد را با کمی تاخیر منعکس می‌کنند؛ اما با این حال، می‌توان از این آمار متوجه شد که کسب‌وکارها و به‌صورت کلی بازار کار آمریکا بسیار تحت‌فشار هستند.

تعداد مشاغل اضافه‌شده در ماه دسامبر، 223 هزار عدد عنوان شد و این در حالی است که پیش‌بینی اقتصاددانان از این داده، 203 هزار عدد بود. این امر بدین معناست که تعداد مشاغل نسبت به دو ماه گذشته نیز با کاهش روبه‌رو شده است.

البته بخش‌های دیگر این صنعت نیز با افت روبه‌رو شدند که مهم‌ترین آن‌ها، بخش مزایای موقت بود که برای پنجمین بار متوالی افت پیدا کرد. مزایای موقت نشانه واضحی دال بر این است که با پدیدار شدن رکود، نیروهای کار اولین قربانیان آن هستند. بخش مزایای موقت همچنین نشان می‌دهد که در ماه‌های آینده نیز شاهد تضعیف شرایط اقتصادی خواهیم بود.

نرخ تورم سالانه دستمزدها نیز قسمت دیگری بود که کاهش یافت. این داده در میزان 4.6% منتشر شد؛ در حالی که بر اساس پیش‌بینی‌ها، انتظار 5% از این نرخ می‌رفت.

شاید تصور کنید این موارد برای اعمال سیاست‌های انقباضی‌تر توسط فدرال رزرو کافی است. اما به نظر می‌رسد فدرال رزرو بیشتر روی شاخص CPI هفته آینده متمرکز است و بر اساس آن، نرخ بهره را 25 واحد یا 50 واحد افزایش خواهد داد.

برگرفته از http://cwg.li/e8sOT

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.