رشد اقتصادی کشورها و تمرکز صحیح سرمایه گذاری در سال 2023

0 نظر 12 دی 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

بالا بودن تورم و کاهش ناگهانی رشد اقتصادی که سبب نرخ‌های بهره بسیار بالا و تاخیر در اتمام روند افزایش آن، منجر به بروز نگرانی‌هایی شده است. شرایط در حال حاضر نیز به‌گونه‌ای است که انتشار هر داده‌ای می‌تواند بازارهای مالی را متوجه خود سازد. سرمایه‌گذاران در سال 2023 باید به روند رشد اقتصادی چین، روند نزولی USD/CNY، وضعیت آب‌وهوایی اروپا و کاهش رقابت‌پذیری پوند و یورو توجه کنند.

شرایط حال حاضر به‌گونه‌ای است که انتشار هر داده‌ای می‌تواند بازارهای مالی را متوجه خود سازد. در حقیقت، از سال 2008 تا به امروز، این نخستین باری است که بازارهای مالی تا این اندازه به اقتصاد کلان وابسته بوده است. البته دو موضوع اصلی که بازارهای مالی را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهند، عبارت‌اند از:

بالا بودن تورم و باقی‌ ماندن آن در سطح 4%

کاهش ناگهانی رشد اقتصادی که نرخ‌های بهره بسیار بالا و تاخیر در اتمام روند افزایش آن منجر به بروز این نگرانی‌ها می‌شود.

اما سرمایه‌گذاران در سال 2023 بیشتر روی چه مواردی متمرکز باشند؟

1. روند رشد اقتصادی چین به‌زودی شروع می‌شود

اگرچه احتمال می‌رود چین به تایوان حمله کرده یا مشکلات اجتماعی میان دو کشور ایجاد شود، اما بازار مسکن و مستغلات در این کشور با شرایط نابسامانی روبه‌روست و قیمت سهام شرکت‌های چینی کاهش یافته است. با این حال، مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که رشد اقتصادی یکی از اولویت‌های آن‌ها در سال 2023 است.

2. روند USD/CNY نزولی خواهد بود

شرایط چین، حاکی از آن است که می‌توانید موقعیت‌های فروش USD/CNY را مورد بررسی قرار دهید.

البته این شرایط تنها برای بازار سهام این کشور صادق نبوده و به نظر می‌رسد که معاملات سهام و کامودیتی‌ها، از جمله مس، در بلندمدت، با رشد اقتصادی چین هم‌سو باشد.

3. اروپا در سال 2023 وضعیت آب‌وهوایی خوبی خواهد داشت

یکی از مواردی که اروپایی‌ها باید بیشتر در سال 2023 موردتوجه قرار دهند، انرژی است؛ زیرا در حال حاضر، اروپا در حال انجام معاملات مشتقه آب‌وهوا بوده و این امر بدین معناست که ذخایر انرژی اروپا کافی خواهد بود. از سوی دیگر، سرمای شدید و طوفان‌های اخیر ایالات متحده، خوشبختانه آسیبی را متوجه ذخایر انرژی نکرده است.

البته دسترس‌پذیرکردن انرژی پاک و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن قیمت آن، دیگر تلاش اروپاست که احتمالا در بلندمدت محقق خواهد شد.

4. به خرید پوند و یورو فکر نکنید

در شرایط فعلی، قیمت پوند و یورو گران نیست، اما با این حال، دلیلی برای خرید این دو ارز وجود ندارد؛ زیرا نه‌تنها شاهد تغییراتی هرچند جزئی در اوکراین خواهیم بود، بلکه رقابت‌پذیری این دو ارز به‌دلیل هزینه بالای انرژی و سرمایه‌گذاری بلندمدت درون‌مرزی به‌صورت روزانه رو به کاهش است.

برگرفته از http://cwg.li/J1jAE

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.