نیم نگاهی به اوضاع و شرایط دلار استرالیا (AUD)

0 نظر 29 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

مراقب پیک نزولی باشید.

در طول دوره زمانی گذشته، دلار استرالیا به چهار دلیل مختلف افت کرده است:

  • افزایش عوامل ابتلا به کووید و پایین بودن نرخ واکسیناسیون
  • کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی به خاطر اعمال دوباره محدودیت‌ها و قرنطینه‌های کرونایی
  • افت شدید قیمت سنگ آهن (مهم‌ترین بخش صادرات استرالیا). البته بخشی از این افت به واسطه رشد قیمت زغال سنگ جبران شد.


  • کاهش سرعت رشد اقتصادی چین

این مسائل باعث شد تا بسیاری از مدیران سرمایه، دلارهای استرالیا را به فروش برسانند. البته روند کنونی ممکن است بچرخد؛ زیرا موقعیت‌های فروش به حالت افراطی رسیده است.

وضعیت بازار کار را زیر نظر داشته باشید.

در نشست اخیر رزرو بانک استرالیا در خصوص نرخ بهره، عملکرد این بانک را می‌توان روی کاغذ تسهیلی و در عمل، انقباضی توصیف کرد. این بانک دفاعی از منحنی بازده آوریل 2024 نکرد و این کار رزرو بانک را می‌توان انقباضی توصیف کرد. البته «فیلیپ لو»، رئیس رزرو بانک استرالیا به انتظارات افزایش نرخ بهره در سال 2022 پاسخ داد و اعلام کرد که بروز چنین اتفاقی بسیار بعید است. آقای لو، بر این باور است که نرخ بهره در سال 2024 افزایش خواهد یافت.

رزرو بانک استرالیا از بازار کار انتظار دارد که عملکرد بهتری از خودش نشان دهد تا این بانک مرکزی بتواند دستمزدها را افزایش دهد. رزرو بانک می‌خواهد تورم را از این مسیر مدیریت کند و به خوبی می‌داند که عملی شدن این انتظار، مدتی زمان می‌برد.

اطلاعات شغلی اخیر رزرو بانک استرالیا، وضعیت بدی را نشان داد. البته توجه داشته باشید نظرسنجی انجام‌شده برای این گزارش، مربوط به قبل از بازگشایی ایالت ویکتوریا دومین ایالت پرجمعیت این کشور بود. همچنین این نظرسنجی به فاصله چند روز پس از بازگشایی ایالت نیو ساوت ولز، پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا انجام شد. از این رو گزارش شغلی نوامبر، به طور حتم اطلاعات بهتری را نشان خواهد داد.

دلار استرالیا در برخی نقاط به پیک نزولی خودش خواهد رسید و موقعیت‌های فروش آن بیش از حد افراطی خواهد شد. اطلاعات واکسیناسیون استرالیا نشان می‌دهد که نرخ واکسیناسیون در این کشور از انگلستان، آمریکا و اروپا پیشی گرفته است.

در روزهای آینده باید منتظر خبرهای خوب برای رشد دلار استرالیا باشیم. گزارش‌های شغلی در ماه آینده می‌تواند یکی از عوامل رشد این ارز باشد. اگر تحولی در بازار کار اتفاق بیفتد، آنگاه باید سراغ جفت ارز AUDNZD و منتظر تغییرات این جفت ارز باشیم.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.