گزارش جدید دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا

0 نظر 08 آبان 1401 زمان مطالعه : 4 دقیقه

افزایش درآمد شخصی نشان دهنده رشد دستمزدها و درآمدهای شخصی حاصل از دارایی‌هاست و منعکس‌کننده افزایشی است که در نرخ بهره و سود سهام شاهد بوده‌ایم. همچنین قیمت اجناس ناپایدار کاهش یافته است قیمت خدمات در بخش مسکن و مستغلات و خدمات حمل‌ونقلی و مواد غذایی رشد داشته اما قیمت انرژی کاهش یافته است. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت PCE با رشد داشته است. شاخص PCE حقیقی در هزینه کالاها و خدمات شامل مواد غذایی، سکونت‌گاه و مراقبت‌های مربوط به حوزه سلامت افزایش داشته است. در پایان، گزارش‌ دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا، نویدبخش کاهش هرچند جزئی فشار تورمی است؛ زیرا داده‌های منتشر شده پیشین، جنجالی‌تر از انتظارات بازار بوده‌اند. اما شاخص PCE ماه سپتامبر، با انتظارات بازار هم‌سو بوده است. بنابراین، احتمال می‌رود فشار تورمی تا حدودی کاهش یافته و فدرال رزرو از الزام افزایش نرخ بهره به‌منظور مهار تورم بکاهد.

مطابق با برآوردهای انتشار یافته از سوی دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا، درآمد شخصی ماه سپتامبر با افزایش 78.9 میلیارد دلاری (0.4 درصدی) روبه‌رو شده است. درآمد تصرف‌پذیر شخصی (DPI) نیز 71.3 میلیارد دلار (0.4%) و هزینه‌های مصرف شخصی ( PCE)  113 میلیارد دلار (0.6%) افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، شاخص قیمت PCE، با رشد 0.3 درصدی روبه‌رو شده است. البته بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، این شاخص 0.5% رشد داشته است. رشد DPI حقیقی در ماه سپتامبر و PCE حقیقی به‌ترتیب کمتر از 0.1% و 0.3% بوده است. اقلام و کالا با رشد 0.4 درصدی روبه‌رو شده‌اند و خدمات نیز 0.3% افزایش یافته‌اند.

گزارش برآوردها از درآمد شخصی، خدمات، مواد غذایی، کالا، شاخص PCE،  انرژی

افزایش درآمد شخصی مبتنی بر دلار ثابت در ماه سپتامبر، در وهله اول نشان‌دهنده رشدی است که در دستمزدها و درآمدهای شخصی حاصل از دارایی‌ها به دست آمده است. افزایش دستمزدها، ناشی از حقوق‌ سازمان‌های خصوصی همچون دو صنعت تولید اقلام و کالا و توسعه خدمات بوده است. علاوه بر آن، افزایش درآمدهای شخصی مبتنی بر دارایی‌ها، منعکس‌کننده افزایشی است که در نرخ بهره و سود سهام شاهد بوده‌ایم.

افزایش 113 میلیارد دلاری در PCE ماه سپتامبر با ارزش فعلی دلار، نشان‌دهنده افزایش 94.7 میلیارد دلاری و 18.3 میلیارد دلار در هزینه‌های مربوط به خدمات و اقلام و کالاست. در بخش خدمات، سرویس‌هایی همچون مسکن، آب و برق (که همگی در بخش مسکن طبقه‌بندی می‌شوند)، دیگر خدمات (که به‌صورت کلی شامل سفرهای بین‌المللی است) و خدمات حمل‌ونقلی (که بیشتر مربوط به حمل‌ونقل هوایی است)، عمده مواردی هستند که در این بخش مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در بخش اقلام و کالاها، افزایش «دیگر» اجناس ناپایدار (که عمدتا شامل داروهای تجویزی است)، وسایل نقلیه موتوری و قطعات آن (که عمدتا شامل وسایل نقلیه موتوری جدید می‌شود)، تا حدودی کاهش ایجاد شده در بنزین و اقلام مرتبط با انرژی را جبران کرده است.

هزینه‌های شخصی (personal outlay) نیز در ماه سپتامبر 125.5 میلیارد دلار افزایش یافته است. پس‌انداز شخصی در ماه سپتامبر 581.6 میلیارد دلار بود و نرخ پس‌انداز شخصی (که در قالب درصد، درآمد تصرف‌پذیر شخصی را نشان می‌دهد) نیز 3.1% بوده است.

قیمت‌ها

در مقایسه با ماه قبل، شاخص قیمت PCE در ماه سپتامبر، 0.3% افزایش یافته است. با این حال، کاهش 0.1 درصدی در قیمت اقلام نشان داد که قیمت اجناس ناپایدار نیز کاهش یافته است (عمده این اجناس، از بنزین و سایر کالاهای مرتبط با انرژی تشکیل می‌شود). قیمت خدمات نیز 0.6% رشد داشته است و عمده آن‌ها، مربوط به بخش مسکن و مستغلات و خدمات حمل‌ونقلی است. قیمت مواد غذایی نیز 0.6% رشد و قیمت انرژی نیز 2.4% کاهش یافته است. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت PCE با رشد 0.5 درصدی روبه‌رو شده است.

علاوه بر آن، در مقایسه با ماه مشابه در یک سال گذشته، شاخص قیمت PCE در سپتامبر رشد 6.2 درصدی داشته است. قیمت اقلام نیز 8.1% و قیمت خدمات 5.3% رشد داشته‌اند. قیمت مواد غذایی نیز 11.9% افزایش و قیمت انرژی نیز 20.3% رشد پیدا کرده‌اند. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمتی PCE از سال گذشته 5.1% افزایش داشته است.

شاخص PCE حقیقی

افزایش 0.3 درصدی شاخص PCE حقیقی ماه سپتامبر، نشان‌دهنده افزایش 0.4 درصدی در هزینه کالاها و افزایش 0.3 درصدی در هزینه خدمات است. در بخش کالاها، این افزایش، در وهله اول نشان‌دهنده افزایش هزینه‌های بنزین و سایر کالاهای مربوط به انرژی است. در بخش خدمات، سرویس‌های که در دسته‌بندی «دیگری» جای می‌گیرند (که بیشتر شامل سفرهای بین‌المللی است)، خدمات مربوط به مواد غذایی، سکونت‌گاه و مراقبت‌های مربوط به حوزه سلامت، عمده‌ترین مواردی بودند که در این بخش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به‌روزرسانی‌هایی مربوط به درآمد و هزینه‌های شخصی

برآوردهای مربوط به ماه جولای و آگوست، در این گزارش به‌روزرسانی شده است. بازنگری‌ها و تغییرات اعمالی از ماه قبل برای درآمد شخصی دلار فعلی و برای DPI و PCE دلار فعلی و زنجیره‌ای (2012) در جدول زیر ارائه شده است.

درامد و هزینه های شخصی و شاخص DPI  , PCE دلار فعلی و زنجیره ای

در پایان، گزارش‌ اخیر دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا، نویدبخش کاهش هرچند جزئی فشار تورمی است؛ زیرا داده‌های منتشر شده پیشین، جنجالی‌تر از انتظارات بازار بوده‌اند. اما شاخص PCE ماه سپتامبر، با انتظارات بازار هم‌سو بوده است. بنابراین، احتمال می‌رود فشار تورمی تا حدودی کاهش یافته و فدرال رزرو از الزام افزایش نرخ بهره به‌منظور مهار تورم بکاهد.

برگرفته از http://cwg.li/iUqnc

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.