زمان افزایش حد نهایی نرخ بهره فدرال رزرو تغییر خواهد کرد

0 نظر 24 بهمن 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

جرمی پاول در نشست جکسون هول اعلام کرد که تمامی اقدامات لازم برای رسیدن به تورم 2 درصدی را انجام خواهند داد. به گفته او، رسیدن به تورم هدف فدرال رزرو، مستلزم زمان و افزایش نرخ بهره بوده و بهبود داده‌ها و گزارش‌های انتشاریافته، اثباتی بر مسیر این بانک بوده است. او در کنفرانس خبری FOMC صراحتاً اعلام کرد که فرایند کاهش تورم آغاز شده است.اگرچه جرمی پاول، بیشتر به دنبال یک راه هموار برای کنترل امور اقتصادی است، اما انقباضی بودن بازار کار در آمریکا همچنان پابرجاست. چراکه میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته و با بهبود شرایط نسبت به پاندمی کرونا و تعدیل دستمزدها، بسیاری از نیروهای کار همچنان به شغل‌های خود بازنگشته‌اند. با این حال، مجموع این موارد نشان می‌دهد جرمی پاول به ادامه‌دار بودن انتشار بهتر از انتظار داده‌ها و گزارش‌ها امیدوار است، اما همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. از این رو، حد نهایی نرخ بهره می‌تواند به محدوده 5% الی 5.25% برسد. اگرچه بازار محدوده‌ای بالاتر از این میزان را تخمین می‌زند.

 
جرمی پاول، در سخنرانی ماه آگوست 2022 که در نشست جکسون هول انجام داده بود، اعلام کرد که تمامی اقدامات لازم برای رسیدن به تورم 2 درصدی را انجام خواهند داد. حال پس از انتشار گزارش قدرتمند اشتغال در ماه ژانویه، نگرش او نسبت به امور اقتصادی بسیار خوش‌بینانه‌تر از قبل شده است. به گفته او، رسیدن به تورم هدف فدرال رزرو، مستلزم زمان و افزایش نرخ بهره بوده و بهبود داده‌ها و گزارش‌های انتشاریافته، اثباتی بر مسیر این بانک بوده است.

 او در کنفرانس خبری FOMC صراحتاً اعلام کرد که فرایند کاهش تورم آغاز شده است. البته تنها 25% از تورم هسته‌ای، مربوط به قیمت کالاست، اما با این حال، همچنان انتظار می‌رود تورم در بخش مسکن و مستغلات در نیمه دوم سال جاری، با افت مواجه شده و تورم دیگر بخش‌ها نیز به‌محض بهبود رشد دستمزدها، بهتر شود.

 باید توجه داشت اگرچه جرمی پاول، بیشتر به دنبال یک راه هموار برای کنترل امور اقتصادی است، اما انقباضی بودن بازار کار در آمریکا همچنان پابرجاست. چراکه میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته و با بهبود شرایط نسبت به پاندمی کرونا و تعدیل دستمزدها، بسیاری از نیروهای کار همچنان به شغل‌های خود بازنگشته‌اند. با این حال، مجموع این موارد نشان می‌دهد جرمی پاول به ادامه‌دار بودن انتشار بهتر از انتظار داده‌ها و گزارش‌ها امیدوار است، اما همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. از این رو، حد نهایی نرخ بهره می‌تواند به محدوده 5% الی 5.25% برسد. اگرچه بازار محدوده‌ای بالاتر از این میزان را تخمین می‌زند.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.