به اوج رسیدن تورم منطقه یورو در ماه فوریه

 تورم منطقه یورو

با افزایش قیمت انرژی و کالاها، تورم منطقه یورو به 5.8% افزایش یافت. احتمال می‌رود به‌دلیل جنگ اوکراین، در کوتاه‌مدت شاهد تورم بالاتری باشیم.

نرخ تورم منطقه یورو تحت‌تأثیر افزایش قیمت انرژی، به رشد خود ادامه می‌دهد. اکنون قیمت نفت برنت از بشکه‌ای 110 دلار گذشته و قیمت گاز طبیعی از زمان شروع نبرد اوکراین، 60% افزایش یافته است. انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت، جهش‌های بیشتری را شاهد باشد. وضعیت قیمت سوخت به یک مساله نگران‌کننده برای اروپا تبدیل می‌شود. فقط بحث انرژی نیست و قیمت مواد غذایی هم به‌خاطر تنش‌ها، صعودی است و همین مسئله، نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم در ماه‌های آینده را بیشتر می‌کند.

افزایش تورم بالا

تورم پایه هم افزایش یافته و کاهش تورم ماه ژانویه را به‌خاطر اثرات مالیات بر ارزش افزوده آلمان از بین برده است. با افزایش تورم پایه از 2.3 به 2.7%، یک بار دیگر این تورم بالاتر از محدوده هدف قرار گرفت. دلیل اصلی این مسئله، افزایش قیمت کالاها است؛ زیرا مشکلات زنجیره تأمین موجب می‌شود که کالاها با قیمت بالاتری به دست مصرف‌کننده برسد. در حال حاضر تورم کالاها، 3% است و حداقل در نیمه نخست سال جاری، بالا باقی می‌ماند. احتمالاً اختلالات زنجیره تأمین در نیمه دوم امسال به‌تدریج برطرف می‌شود و تورم کالاها را تاحدودی کاهش می‌دهد.

پیامد سیاست‌های پولی اروپا

جنگ روسیه و اوکراین برای بانک مرکزی اروپا، به‌معنای بازنگری در سیاست‌های پولی است. چندی پیش نگرانی اصلی بانک مرکزی اروپا، اثرات دور دوم تورم بالا و مارپیچ دستمزد-قیمت بود ولی این نگرانی خیلی سریع تغییر کرد. در حال حاضر ریسک اصلی آن است که در کوتاه‌مدت، رکود تورمی به وجود بیاید؛ چون قدرت خرید مصرف‌کنندگان در اثر تورم بالا، کاهش می‌یابد. انقباض پولی سریع می‌تواند روی اقتصاد، تأثیر منفی بگذارد. این در حالی است که اقتصاد اروپا هم‌اکنون نیز تحت‌فشار است.

 

 

از آنجایی که وضعیت روسیه و اوکراین به‌سرعت تغییر می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند تأثیر اقتصادی این جنگ را به‌صورت واقعی پیش‌بینی کند، انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا از ارائه تعهدات مهم در مورد سیاست پولی خود در سال آینده، خودداری کند.

تحلیلگران مجموعه ING بر این باور هستند که تعهدات دسامبر بانک مرکزی اروپا در مورد پایان دادن به برنامه خرید اضطراری (PEPP) در پایان این ماه و افزایش برنامه خرید دارایی (APP) از آوریل به قوت خود باقی خواهد بود ولی در مواقع عدم قطعیت، نباید بیش از این انتظار داشت.

برگرفته از  http://cwg.li/zun1o

2022/03/07 (1400/12/16)
تورم یورو بانک_مرکزی_اروپا
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.