افزایش قیمت طلا و کالاهای جهانی با تداوم نبرد اوکراین

0 نظر 17 اسفند 1400 زمان مطالعه : دقیقه

 

افزایش قیمت طلا 

نبرد اوکراین، با افزایش قیمت طلا، فلزات گران‌بها، سهام انرژی و کالاهای جهانی همراه بوده است. قیمت هر انس طلا به حدود 2 هزار دلار رسیده، قیمت زغال سنگ صعودی است، بهای آلومینیوم رکورد شکسته و نیکل به اوج خودش در 11 سال اخیر رسیده است.

در روزهای اخیر بازارهای سهام افت کردند؛ چون شاخص‌های نزدک، NYSE،S&P 500 و Dow Jones همگی در روز جمعه نزولی بودند. درگیری در اوکراین سرمایه‌گذارانی را که نمی‌دانند چگونه با بازار زمان جنگ هماهنگ شوند، غافلگیر می‌کند. به‌علاوه اخیراً کل ارزش بازار رمز ارزها به زیر 2 تریلیون دلار سقوط کرد. قیمت نقره در روزهای گذشته صعودی بوده و طلا هم در دوران نبرد اوکراین و طی 30 روز گذشته، رشد خوبی داشته است. برخی تحلیلگران بر این باور هستند که قیمت طلا همگام با نفت رشد خواهد کرد.

پیتر شیف، اقتصاددان و از طرفداران خرید و نگهداری طلا گفت: «در حال حاضر طلا و نفت (براساس یورو) به بالاترین قیمت خود رسیده‌اند. بانک مرکزی اروپا سال‌ها با تورم پایین در منطقه یورو مشکل داشت و به‌دنبال راهی برای بالا بردن نسبی تورم بود که اکنون به هدف خود رسیده است.»

قیمت کالاهای جهانی

طلا تنها کالایی نیست که در روزهای گذشته موردتوجه سرمایه‌گذاران جهان قرار گرفته است. مطالعات نشان می‌دهد که قیمت زغال‌سنگ هم در آسیا رشد داشته و به بالاترین میزان از سال 2008 تاکنون رسیده است. همچنین آلومینیوم و نیکل نیز صعودی هستند.

قیمت مس به بالاترین سطح و قیمت روی نیز به اوج خود در 15 سال گذشته رسیده و سهام خودروهای برقی صعودی شده است. اکنون که سهام خودروهای برقی رو به افزایش است و تسلا (شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی) می‌تواند سود بیشتری کسب کند، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در توییت اخیر خود، پیرامون افزایش تولید نفت و گاز نوشت. وی در این توییت اظهار داشت: «از بیان این حرف متنفر هستم ولی لازم است که تولید نفت و گاز خیلی سریع افزایش یابد.»

ماسک افزود: «بدیهی است که این حرف روی تسلا تأثیر منفی دارد ولی راهکارهای انرژی پایدار نمی‌تواند اقدامی فوری در جهت جبران صادرات نفت و گاز روسیه باشد.»

برگرفته از http://cwg.li/lTrYi

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.