ادامه روند نزولی دلار کانادا علی رغم سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی این کشور

0 نظر 05 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

از سه اعلامیه‌ای که این هفته در زمینه سیاست پولی منتشر می‌شود، اعلامیه بانک کانادا از همه مهم‌تر است. این بانک در ماه آوریل، اولین بانک بزرگی بود که مسئله کاهش خرید اوراق قرضه را مطرح کرد. آن‌ها در ماه جولای تلاش کردند که به سمت عادی‌سازی سیاست‌های دیگر حرکت کنند و اکنون انتظار می‌رود که در ماه اکتبر یک بار دیگر دست به کاهش سیاست‌های تسهیلی بزنند.

در ماه گذشته جفت ارز USDCAD به خاطر رشد دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا 4.5 درصد افت کرد. یک رشته از گزارش‌های اقتصادی مثبت منتشر شد که از جمله آن‌ها می‌شود به نرخ بیکاری اشاره کرد که به پایین‌ترین حد خود در 18 ماه گذشته رسید. همچنین فعالیت‌های تولیدی و خرده‌فروشی افزایش یافت و تورم نیز با بیشترین سرعت در 18 سال گذشته رشد کرد.

داده‌ها و اطلاعاتی از این دست، سرمایه‌گذاران را مجاب و متقاعد کرد که بانک کانادا به زودی سیاست‌های تسهیلی را کاهش می‌دهد و در ماه دسامبر به تسهیل کمی پایان خواهد داد. احتمالاً در ماه دسامبر تیف مکلم، رئیس بانک کانادا اعلام خواهد کرد که تورم، پایدارتر و ماندگارتر از حد انتظار خواهد بود.

با این تفاصیل دلار کانادا هنوز در حال افت است و قبل از تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره در بانک کانادا رشد نمی‌کند؛ چون چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد افزایش نرخ بهره است. سرمایه‌گذاران می‌توانند پایان مسیر کاهش خرید اوراق قرضه را ببینند ولی بانک کانادا در آخرین نشست خود اعلام کرد: حداقل تا نیمه دوم 2022 شاهد رشد نرخ بهره نخواهیم بود و افت سنگین دلار کانادا در برابر دلار آمریکا یا افزایش USDCAD بیانگر عدم قطعیت در رسیدگی بانک کانادا به مسئله رشد نرخ بهره است.

اگر این بانک مرکزی ایده افزایش نرخ بهره در نیمه اول سال 2022 را مطرح کند، جفت ارز USDCAD احتمالاً به پایین‎ترین سطوح خود در سه ماه گذشته می‌رسد ولی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، احتمالاً شاهد رشد USDCAD خواهیم بود.

اخیراً دلار آمریکا به پشتوانه اعتماد بیشتر مصرف‌کنندگان و فروش خانه‌های جدید، بالاتر معامله شد. به نظر می‌رسد که سویه دلتای کرونا، آمریکایی‌ها را چندان نگران نکرده و کماکان از دوران بهبود اقتصادی و کاهش محدودیت‌ها لذت می‌برند. افراد زیادی در نظر دارند تا در 6 ماه آینده به تعطیلات بروند و این برای صنعت گردشگری و سفر، خبر خوبی است. جفت ارز USDJPY با بی‌توجهی به افت بازده اوراق قرضه خزانه‌داری، تا 114 رشد کرد. EURUSD به افت خودش ادامه داد و GBPUSD تغییری نکرد.

دلار استرالیا و نیوزیلند هم در کانون توجهات است و قرار است اطلاعات تورم استرالیا و تجارت نیوزیلند منتشر شود. دلار استرالیا اخیراً بهترین عملکرد را داشت. جدای از چشم‌انداز بهبود قوی در دوران پس از قرنطینه، سرمایه‌گذاران احتمالاً برای شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) قدرتمند، موضع‌گیری خواهند کرد.  قیمت‌ها در فصل سوم امسال در سراسر جهان افزایش یافت و با توجه به اینکه استرالیا هم مدت زیادی در قرنطینه به سر برده، بعید است که از افزایش قیمت‌ها جان سالم به در ببرد. نیوزیلند هم با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 دست و پینجه نرم می‌کند ولی رشد اخیر شاخص مدیران خرید حاکی از افزایش فعالیت‌های تجاری این کشور در ماه سپتامبر است.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.