تاثیر اظهارات انقباضی فدرال رزرو بر دلار آمریکا

0 نظر 18 فروردین 1401 زمان مطالعه : دقیقه

 

دلار آمریکا

با توجه به اظهارنظرهای انقباضی مقامات فدرال رزرو جهت کاهش سریع ترازنامه متورم، دلار آمریکا تقویت شد و به‌تازگی به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسید. یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا، تمایل خود را به افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره ابراز کرد.

شاخص دلار تا 99.526 رشد کرد که بالاترین مقدار از اواخر ماه مه 2020 تاکنون به حساب می‌آید. آخرین بار شاخص دلار با % 0.5 افزایش به 99.498 رسیده بود.

لائل برینارد، یکی از سیاست‌گذاران و اعضای فدرال رزرو است که عموماً از سیاست‌های تسهیلی حمایت می‌کند. وی انتظار دارد که افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری فدرال رزرو، سیاست پولی آمریکا را تا اواخر سال جاری به یک موضع طبیعی‌تر برساند. در صورت لزوم، سیاست‌های انقباضی بیشتری اعمال خواهد شد.

افزایش نرخ بهره

استر جورج رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی، یکی از اعضای رأی‌دهنده FOMC از کاهش سریع ترازنامه فدرال رزرو حمایت کرد و اظهار داشت: « افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره، گزینه‌ای است که باید آن را در نظر بگیریم.»

اریک نلسون، استراتژیست کلان در Wells Fargo Securities گفت: «حرکت اخیر دلار، اساساً تابعی از اظهارات انقباضی برینارد بود. او در مورد دو مسئله خیلی آشکار و بدیهی صحبت کرد. اول اینکه فدرال رزرو می‌خواهد ترازنامه را به‌شدت و خیلی سریع‌تر از گذشته کاهش دهد. دوم اینکه فدرال رزرو واقعاً مایل است که نرخ بهره را % 0.5 افزایش دهد و احتمالاً این کار را در چند نشست آتی خود انجام خواهد داد. این بیان به گونه‌ای بود که از اغلب مقامات فدرال رزرو خصوصاً برینارد نمی‌بینید.»

در حال حاضر نوسانات قیمتی مورد انتظار برای یورو یا نوسانات ضمنی، به بالاترین نقطه در سه هفته اخیر رسیده است؛ چون معامله‌گران خود را برای تحریم‌های بیشتر علیه روسیه آماده کرده‌اند. ارزهای کالایی هم تحت رهبری دلار استرالیا، به‌خاطر چشم‌انداز سیاست‌های انقباضی رزرو بانک استرالیا، رشد کردند.

 

 

رزرو بانک استرالیا از تعهد خود مبنی بر صبور بودن در مورد سیاست‌های انقباضی صرف‌نظر کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، نرخ بهره را در پایین‌ترین سطح ممکن نگه داشت. دلار نیوزیلند، دلار کانادا و کرون نروژ همگام با دلار استرالیا رشد کردند.

برگرفته از http://cwg.li/NJEsn

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.