هشدار مدیرعامل سابق گلدمن ساکس از احتمال رکود اقتصادی در آمریکا

رکود اقصادی در آمریکا

لوید بلنکفین (Lloyd Blankfein)، مدیرعامل سابق مجموعه گلدمن ساکس به‌تازگی اعلام کرد که اقتصاد ایالات متحده، در معرض خطر رکود اقتصادی قرار دارد و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می‌تواند این ریسک را بیشتر کند. وی خطر رکود اقتصادی در آمریکا را بسیار زیاد توصیف کرد.
آقای بلنکفین، در حال حاضر به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره گلدمن ساکس فعالیت می‌کند. وی بر این باور است که کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان باید خود را برای رکود اقتصادی در ایالات متحده آماده کنند. او به‌تازگی در مصاحبه خود گفت: «اگر من مدیر یک کسب‌و‌کار یا شرکت بزرگ یا یک مصرف‌کننده بودم، قطعاً خودم را برای رکود اقتصادی آماده می‌کردم.»
وی افزود که فدرال رزرو، یک مسیر باریک پیش‌روی خود دارد که می‌تواند برای اجتناب از رکود اقتصادی، از این مسیر و ابزارهای قدرتمند خود کمک بگیرد. وی بر این باور است که این روش، خیلی خوب جواب می‌دهد.

چشم‌انداز رشد اقتصادی آمریکا

مجموعه گلدمن ساکس تصمیم گرفت در چشم‌انداز خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2022 صرف‌نظر کند. این مجموعه پیش از این تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال‌های 2022 و 2023 را به‌ترتیب 2.4 و 2.2 % پیش‌بینی کرده بود ولی اکنون این اعداد را به 2.2 و 1.6 % کاهش داده است. 
چندی پیش جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هم اعلام کرده بود که مشکلاتی به‌همراه دارد ولی مشکل بزرگ‌تر، افزایش بی‌وقفه قیمت کالاها و خدمات است. در ماه مارس، فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 % افزایش داد. این در حالی است که برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که فدرال رزرو برای مهار رشد قیمت‌ها خیلی دیر اقدام کرده و باید خیلی زودتر نرخ بهره را افزایش می‌داد. اکنون این دیرکرد می‌تواند رکود اقتصادی را  با خود به‌همراه داشته باشد.  البته جروم پاول هم در سخنرانی خود اعتراف کرد که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، بسیار کُند عمل کرده است. آقای بلنکفین اذعان داشت که فدرال رزرو بر اساس دانسته‌هایی که در آن زمان داشت، واکنش معقولی از خود نشان داد.

بلنکفین اظهار داشت که فدرال رزرو برای کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان، چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره ندارد. در حال حاضر عوامل تورم‌زا مثل جنگ در اوکراین و مشکلات زنجیره تأمین هم باعث افزایش قیمت‌ها شده است و این مسئله می‌تواند به افراد کم‌درآمد، آسیب بزند. درست است که عوامل مذکور، گذراست و دیر یا زود از بین خواهد رفت ولی تا زمانی که از بین نرود، آسیب‌های ناشی از آن‌ها وجود دارد و می‌تواند اقشار کم‌درآمد را تحت‌تأثیر قرار دهد. 
بلنکفین معتقد است که برخی از پیامدهای تورمی که اقتصاد آمریکا دارد تحمل می‌کند، ماندگار خواهد بود. آقای بلنکفین از سال 2006 تا 2018، مدیرعامل گلدمن ساکس بود. در دوران مدیریت او، بحران مالی عجیبی جهان و آمریکا را درنوردید.

برگرفته از http://cwg.li/yVxOa و http://cwg.li/g9jXG

2022/05/18 (1401/02/28)
فدرال_رزرو نرخ_بهره جنگ_اوکراین
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.