2023 می تواند سال خوبی برای بازار سهام آمریکا باشد

0 نظر 14 دی 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

با وجود پرچالش بودن مسیر بازار سهام آمریکا در چند سال اخیر، به دلیل مقابله فدرال رزرو با تورم و رکود جزئی حاصل از آن بازار سهام آمریکا رشد داشته و پیش بینی مساعد بودن سال 2023 برای بازار سهام امریکا دور از انتظار نیست.


بازار سهام آمریکا در چند سال اخیر، مسیر پرچالشی را پشت سر گذاشته است. برای مثال، شاخص S&P 500 در سال 2021 به اوج تاریخی قیمت خود رسید؛ اما این شاخص و به‌صورت کلی بازار سهام، در آخرین روز معاملاتی از سال 2022 با افت شدید مواجه شد و ارزش S&P نیز 20% کاهش یافت.

اگرچه افت ارزش بازار سهام توانست فرصت خرید در کف قیمتی را برای معامله‌گران فراهم آورد؛ اما با این حال، ارزش شاخصی نظیر Nasdaq 100 برای سومین بار متوالی در سال 2022 با کاهش روبه‌رو شد.

به‌صورت کلی 2022 سال خوبی برای بازار سهام آمریکا نبود و به‌جرئت می‌توان گفت که بعد از بحران مالی اخیر آمریکا، سال 2022 بدترین سال برای بازار جهانی سهام محسوب می‌شود. برای مثال، اوراق قرضه با افت 16% روبه‌رو شد که این مقدار، بیشترین افت از سال 1990 بوده است. بانک‌های مرکزی نیز به‌منظور کاهش سرعت افزایش قیمت مصرف‌کننده، نرخ بهره را افزایش داده‌اند.

با این حال، می‌توان به سال 2023 امیدوار بود. استراتژیست ارشد شرکت B. Riley Wealth اعلام کرد اگرچه تا به حال شاهد چنین بازاری نبوده‌ایم که دو بازار سهام و اوراق قرضه به‌صورت همزمان با یکدیگر افت پیدا کرده باشند، اما در نیمه دوم سال 2023 می‌توانیم شاهد رشد بازار سهام باشیم، زیرا فدرال رزرو همچنان در حال مقابله با تورم خواهد بود و رکود جزئی حاصل از آن، می‌تواند به رشد بازار سهام آمریکا کمک کرده و پیش بینی مساعد بودن سال 2023 برای بازار سهام امریکا دور از انتظار نیست.

برگرفته از http://cwg.li/ehJyG

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.