غلبه سیاست انقباضی در گزارش بانک مرکزی اروپا

0 نظر 02 خرداد 1401 زمان مطالعه : دقیقه

گزارش بانک مرکزی اروپا

در رابطه با نشست آوریل، گزارش بانک مرکزی اروپا نشان می‌دهد که اکثر سیاست‌‌گذاران این بانک مرکزی، به‌میزان چشمگیری نگران چشم‌انداز تورم هستند. مهم‌ترین المان‌ها و بخش‌های این گزارش به شرح زیر است:
•    فشارهای تورمی ناشی از اختلال در زنجیره تأمین: جنگ در اوکراین و اقدامات مربوط به کنترل همه‌گیری در کشور چین نشان می‌دهد که احتمالاً فشارها و تنگناهای مربوط به زنجیره تأمین تشدید می‌شود و در یک بازه زمانی نسبتاً طولانی بر قیمت مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد.
•    ترس از رشد بیشتر دستمزدها: در حال حاضر بانک مرکزی اروپا، تنها فشار متوسط رشد دستمزدها را احساس می‌کند؛ شکی نیست که در نهایت، کارکنان به‌خاطر از دست دادن درآمد واقعی خود، درخواست غرامت خواهند کرد. همچنین شواهدی وجود دارد که ناهمگونی رشد دستمزدها در سراسر منطقه یورو را نشان می‌دهد.
•    تورم زیست‌محیطی یا تورم سبز: افزایش سرعت کربن‌زدایی و تلاش برای افزایش استقلال انرژی در اروپا، یکی دیگر از عواملی است که به رشد قیمت‌ها ختم می‌شود. همچنین این تلاش‌ها می‌تواند تأثیر ضدتورمی جهانی‌سازی روی دستمزدها و تورم را کاهش دهد.

پیامد عدم کنترل تورم 

چندین عضو بانک مرکزی اروپا ادعا کردند که موضع پولی تطبیقی، دیگر با چشم‌انداز تورم سازگاری ندارد و از یک فرایند عادی‌سازی سریع‌تر صحبت کردند. اگر اقدامات لازم برای کنترل تورم انجام نشود؛ آن موقع انتظارات تورمی، بیش‌از‌پیش رشد خواهد کرد.  در صورتی که بانک مرکزی اروپا برای کنترل تورم دیر اقدام کند، آن‌گاه مجبور خواهد شد که برای تثبت انتظارات تورمی، هزینه‌های اقتصادی و مالی بیشتری بپردازد. 
به‌طور کلی گزارش نشست بانک مرکزی اروپا نشان داد که لحن انقباضی اعضای این بانک مرکزی تندتر شده است. این اعضا معتقدند که بانک مرکزی اروپا، خیلی دیر اقدام کرده است و باید هرچه سریع‌تر فرایند عادی‌سازی سیاست‌ پولی را شروع کند.
با توجه به این مسائل، دیگر شکی نیست که نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه جولای افزایش خواهد یافت؛ ولی سوال این است که افزایش موردنظر، چقدر خواهد بود؟ ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا گفت: «وقتی در یک اتاق تاریک، گام‌های کوچکی برمی‌داری، درست است که نمی‌دوی اما در حال حرکت هستی. اکنون اکثریت اعضای این بانک مرکزی نه تنها در پی دویدن هستند، بلکه می‌خواهند سرعت دویدن خودشان را هم بالا ببرند.»

برگرفته از سایت think.ing.com

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.