فدرال رزرو تصمیم خود را گرفت، اکنون نوبت بانک انگلیس است!

0 نظر 13 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

فدرال رزرو بالاخره بعد از کلی چالش، تصمیم خود را برای کاهش سیاست‌های تسهیلی به صورت رسمی اعلام کرد. این بانک مرکزی از اواخر ماه جاری برنامه کاهش خرید اوراق قرضه را آغاز می‌کند. این مجموعه تصمیم دارد که ابتدا خرید اوراق قرضه را 15 میلیارد دلار (10 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌داری و 5 میلیارد دلار اوراق قرضه با پشتوانه رهنی) کاهش دهد. این برنامه تا ژوئن سال 2022 باید به پایان برسد.

فدرال رزرو تصمیم گرفته خرید اوراق قرضه را کمتر کند؛ چون بر این باور است که اقتصاد رو به بهبود است و از دسامبر سال گذشته تاکنون در راستای اهداف فدرال رزرو عمل کرده است. فدرال رزرو هنوز نرخ بهره را تغییر نداده و کماکان از واژه «گذرا» برای توصیف تورم استفاده می‌کند. برخی از سرمایه‌گذاران تصور می‌کردند که فدرال رزرو می‌پذیرد که این تورم موقتی نیست ولی این اتفاق نیفتاد. دلار اخیراً  نسبت به سطوح قبل از نشست FOMC تغییر خاصی نداشته (کمی افت کرده) و سهام و بازده اوراق قرضه هم رشد کرده که این موضوع به نفع کراس‌های ین ژاپن است.

اقتصاددانان انتظار دارند که در گزارش اشتغال غیرکشاورزی که قرار است روز 5 نوامبر منتشر شود، وضعیت اشتغال بهبود قابل توجهی را تجربه کند. در ماه سپتامبر و با کاهش محدودیت‌ها، تعداد مشاغل غیرکشاورزی فقط به اندازه 194 هزار شغل رشد داشت. انتظار می‌رود که در گزارش اکتبر این عدد به 450 هزار شغل برسد. رشد مشاغل بخش خصوصی در ماه گذشته واقعاً چشمگیر بود و تعداد مشاغل خدماتی هم در ماه اکتبر رکورد زد. البته کمبود نیروی کار، شاخص اشتغال را کاهش داده است.

آیا بانک انگلیس، نرخ بهره را افزایش خواهد داد؟

یکی از رویدادهای مهم امروز، نشست بانک انگلیس در زمینه نرخ بهره است. مسلماً تأثیر این نشست روی ارزش پوند بیش از تأثیری است که نشست FOMC روی ارزش دلار آمریکا داشت؛ زیرا بانک مرکزی انگلیس به افزایش نرخ بهره نزدیک شده است. برخی از سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک انگلیس وجود دارد.

در حال حاضر قیمت‌گذاری بازار با احتمال 60 درصد، افزایش نرخ بهره 0.15 درصدی را پیش‌بینی می‌کند و این نشان می‌دهد که از دید بازار افزایش نرخ 0.25 درصدی بعید است ولی با توجه به اینکه این بانک مرکزی قبلاً تغییرات کوچکی اعمال کرده، نمی‌شود احتمال افزایش نرخ 0.25 درصدی را به صورت کامل رد کرد.

بیلی، رئیس بانک انگلیس و ساندرز، عضو کمیته سیاست پولی بر این باور هستند که ممکن است لازم باشد که نرخ بهره خیلی سریع افزایش یابد  ولی سایر سیاست‌گذاران ترجیح می‌دهند که قبل از هر اقدام، پیشرفت‌های بیشتری در بازار کار مشاهده کنند یا شواهد و مدارک بیشتری از ماندگار بودن تورم به دست بیاورند.

با افزایش نرخ بهره از سوی رزرو بانک نیوزیلند، بانک کانادا هم پایان تسهیل کمی را اعلام کرد و فدرال رزرو هم می‌خواهد کاهش خرید دارایی‌ها را استارت بزند. تصور ما این است که احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک انگلیس وجود دارد. شاید نرخ بهره 0.25 درصد رشد نکند ولی احتمال رشد 0.15 درصدی وجود دارد.

در پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی به صورت سریع و فوری می‌تواند به نفع دلار باشد؛ چون واقعاً هیچ‌کس چنین اتفاقی را پیش‌بینی نمی‌کند. در صورتی که نرخ بهره در ماه نوامبر افزایش نیابد، احتمال دارد که این کار در ماه دسامبر انجام شود. در این صورت ممکن است در ابتدا اظهار نظرهای هاوکیش (انقباضی) به ضرر پوند باشد ولی در نهایت به نفع آن تمام می‌شود. در این صورت شاهد رشد پوند در برابر یورو خواهیم بود.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.