نگرانی فدرال رزرو از تبدیل شدن به بانک انگلیس

0 نظر 19 اردیبهشت 1401 زمان مطالعه : دقیقه

بانک انگلیس

نخست، بانک انگلیس (BOE) شک و تردید خود را به نمایش گذاشت؛ ولی در حال حاضر مطمئن است باید چرخه سیاست‌های انقباضی خود را کُندتر و در مسیری که در پیش گرفته، تجدید نظر کند. اکنون تحلیلگران، تصویر نسبتاً تیره‌ای از اقتصاد انگلستان ارائه می‌دهند. البته هنوز نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد و باید منتظر ماند که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

در حال حاضر تورم، در سراسر جهان روند صعودی دارد و چنان که به‌نظر می‌رسد، فعلاً ماندنی است. پیش از این، بسیاری از متخصصان معتقد بودند که تورم، گذرا و موقتی است؛ اکنون می بینیم که واقعیت به‌گونه‌ی دیگری رقم خورده است. این موضوع را در فصل سوم و چهارم سال جاری در اقتصاد آمریکا به‌وضوح مشاهده خواهیم کرد. سوالی که مطرح می‌شود این است که فدرال رزرو با چنین اتفاقی چه خواهد کرد و چه واکنشی نشان خواهد داد؟

با افزایش فشارهای تورمی و کند شدن رشد اقتصادی در بریتانیا، بانک مرکزی انگلستان تلاش می‌کند که در مبارزه با تورم تعادل ایجاد کند؛ به‌علاوه با سیاست‌های انقباضی جلوی بدتر شدن وضعیت اقتصادی را هم بگیرد.

هیو پیل (Huw Pill)، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان پیش از این به این موضوع اشاره کرده بود. وی گفته بود: «کنترل تورم بدون کند شدن رشد اقتصادی بیش از حد، واقعاً تعادل چالش‌برانگیزی است.» همین جمله نشان می‌دهد که اقتصاددان ارشد بانک انگلستان دارد اعتقاد و باور خود به چرخه انقباضی را از دست می‌دهد.

نگرانی و ترس فدرال رزرو این است که مسیر مشابهی با بانک انگلستان داشته باشد. البته اگر چنین نگرانی و هراسی درست و منطقی باشد، تفاوت این دو بانک مرکزی در آن است که فدرال رزرو، چند گام عقب‌تر از بانک مرکزی انگلستان است. برای بررسی این نگرانی، باید منتظر داده‌ها و گزارش‌های اقتصادی بمانیم و ببینیم که گزارش‌ها به چه شکل خواهد بود. در صورتی که تورم افزایش یابد و رشد اقتصادی تضعیف شود؛ ریسک‌های رکود تورمی شعله‌ور خواهد شد و در این صورت فدرال رزرو باید واقعاً نگران تبدیل شدن به بانک انگلستان دوم باشد.

تنها باید منتظر ماند که چه پیش می‌آید. زمان این مسئله را روشن خواهد کرد. مطمئناً این سناریو، به‌گونه‌ای است که احتمال تحقق آن وجود دارد و فدرال رزرو نباید این سناریو را نادیده بگیرد.

برگرفته از http://cwg.li/wp6yg

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.