بررسی شاخص تمایلات اقتصادی حوزه یورو

0 نظر 11 خرداد 1401 زمان مطالعه : دقیقه

حوزه یورو

شاخص تمایلات اقتصادی حوزه یورو از ماه آوریل تاکنون تقریباً تغییری نداشته و تنها 0.1 واحد رشد داشته و به 105 رسیده است. از زمان شروع جنگ در اوکراین، تمایلات اقتصادی نسبت به قبل خیلی ضیف‌تر و وارد روند نزولی شده است. البته از نظر تاریخی، سطح کنونی شاخص موردبحث، بالاست و با رکود اقتصادی ارتباطی ندارد. با این وجود، اقتصاد اروپا به افت رشد اقتصادی خود به‌خصوص در حوزه تولید ادامه می‌دهد.
بخش تولید در اروپا، به‌واسطه مشکلات موجود در زنجیره تأمین و کاهش تقاضا، کماکان شاهد روند نزولی تمایلات اقتصادی است. البته به‌دلیل کاهش کار در ماه‌های اخیر، انتظارات تولید هنوز افت نداشته ولی مشکلات زنجیره تأمین، تولید اخیر را مجدد به سطح ناامیدی رسانده است.
اکنون اقتصاد از قدرت بخش خدمات، سود می‌برد. شاخص اعتماد بخش خدمات در ماه می از 13.6 به 14 رسید؛ زیرا اثرات بازگشایی اقتصاد پس از دوران همه‌گیری، موجب افزایش تقاضا شده و این به‌نفع اقتصاد حوزه یورو است. ممکن است مصرف‌کنندگان نسبت به وضعیت مالی خود و کل اقتصاد بدبین باشند ولی تمایل دارند که پس از محدودیت‌های طولانی دوران کرونا، دوباره پول خرج کنند.

نرخ تورم

مطالعات نشان می‌دهد که افزایش شدید قیمت‌ها در بخش خدمات و کالاها، در ماه‌های آتی ادامه دارد. در ماه می، انتظارات قیمت فروش برای بخش‌های خدمات و کالاها افت کرد ولی با توجه به شرایط پرنوسان پیش‌رو، هنوز برای بیان اینکه نرخ تورم به اوج خود رسیده، خیلی زود است. 
بانک مرکزی اروپا باید در نظر داشته باشد: «درست است که تمایلات اقتصادی در ماه‌های اخیر کاهش یافته ولی انتظارات اشتغال کماکان بالاست.» این مسئله، فشار بازار کار را حفظ می‌کند و می‌تواند به رشد دستمزدها در ماه‌ها و فصل‌های آینده منتهی شود. با توجه به اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده آلمان و اسپانیا در ماه می صعودی بوده، انتظار می‌رود که نرخ تورم همچنان رشد کند. 

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.