مواضع بانک ملی سوئیس درباره جفت ارز یورو-فرانک

0 نظر 11 فروردین 1401 زمان مطالعه : دقیقه

بانک ملی سوئیس

توماس جردن، رئیس بانک ملی سوئیس در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد: «بانک ملی سوئیس بر این باور است که فراتر رفتن فرانک از حد برابری در مقابل یورو، بعید است تأثیر چشمگیری از نظر اقتصادی داشته باشد.»

سرمایه‌گذاران در طول نبرد اوکراین، دنبال دارایی‌های امن هستند و از‌این‌رو فرانک سوئیس تقویت شده است. در اوایل مارس، ارزش فرانک با یورو برابر شد و پس از آن تضعیف شد و هر یورو به 1.02 فرانک رسید. یک سال قبل، هر یورو معادل 1.10 فرانک بود.

چندی پیش از جردن سوال شد که آیا بانک ملی سوئیس با فراتر رفتن فرانک از حد برابری با یورو مبارزه خواهد کرد؟ وی پاسخ داد: «این موضوع از منظر اقتصادی، اهمیت چندانی ندارد.»

جردن اظهار داشت: «ما در مورد اینکه نرخ ارز به کدام سمت خواهد رفت، هیچ پیش‌بینی‌ای ارائه نمی‌دهیم. چیزی که اهمیت دارد، آن است که ما فقط یورو را در نظر نمی‌گیریم و همه ارزها را در کنار هم ارزیابی می‌کنیم. همچنین تفاوت‌های تورمی را زیر نظر داریم. این موضوع خیلی مهم است.»

افزاش تورم در خارج از سوئیس، تأثیر فرانک قوی‌تر را کاهش داده است و کسب‌وکارهای این کشور عموماً به‌خوبی با افزایش ارزش فرانک سوئیس سازگار می‌شوند و کنار می‌آیند. به‌گفته جردن، تورم سوئیس به 2.2 درصد رسیده که بالاترین سطح از 2008 تاکنون محسوب می‌شود ولی در مقایسه با تورم آمریکا و اروپا پایین است.

بانک ملی سوئیس کماکان به سیاست‌های پولی انبساطی پایبند است و نرخ تورم خود را روی منفی 0.75 درصد نگه داشته است. البته این بانک، پیش‌بینی خود را برای تورم در سال جاری دو برابر کرد. جردن اظهار داشت که این بانک به نظارت دقیق روی تورم و تحولات نرخ ارز ادامه می‌دهد. او گفت: «فرانک ارزش بالایی دارد و به‌همین خاطر ما آماده هستیم که در صورت لزوم در بازارهای ارزی مداخله کنیم تا جلوی تقویت بیش از حد فرانک را بگیریم.»

برگرفته از http://cwg.li/qGyKf

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.