نکاتی برای موفقیت در معامله‌گری بیت‌کوین

0 نظر 08 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

در ماه‌های گذشته، بیت‌کوین رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده و شرکت‌های بزرگی روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حتی دولت‌ها و نهادهای مالی بزرگ هم به این نتیجه رسیده‌اند که آینده متعلق به این رمز ارز قدرتمند است. در سال‌های اخیر مشروعیت و اعتبار رمز ارزها بیشتر شده و همین موضوع موجب رشد و افزایش معامله‌گری بیت‌کوین شده است. البته نوسانات این رمز ارز در ماه‌های اخیر خیلی زیاد بوده و به همین خاطر برخی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران عطای این ارز را به لقایش بخشیده‌اند.

این روزها بسیاری از افراد تمایل دارند که بیت‌کوین در اختیار داشته باشند؛ چون این رمز ارز در عرض 12 ماه از 8000 به 60000 دلار رسید. در این مقاله می‌خواهیم چند نکته ارزشمند برای معامله‌گری بیت‌کوین بیان کنیم. با یادگیری این نکات ریسک معاملات شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

پیش از اینکه بخواهید وارد معاملات بیت‌کوین شوید، بهتر است بخشی از زمان خود را به تحقیق و مطالعه اختصاص دهید. اطلاعات خود را در زمینه کیف پول‌های دیجیتال مختلف بالا ببرید. یاد بگیرید که چگونه بیت‌کوین را بدون پرداخت کارمزد بالا، به سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات تبدیل کنید. در صورتی که می‌خواهید در معامله‌گری بیت‌کوین موفق باشید، باید دانش پایه خود را در مورد این ارز دیجیتال افزایش دهید. در ادامه این مقاله تصمیم داریم 4 نکته مهم و ارزشمند برای معامله‌گری بیت‌کوین را در کنار هم یاد بگیریم:

  1. آشنایی با عوامل محرک قیمت بیت‌کوین

زمانی که می‌خواهید یک موقعیت جدید در بیت‌کوین باز کنید، باید یک سوال مهم و حیاتی از خودتان بپرسید. آیا من می‌توانم در بازار فعلی، از طریق معامله‌گری بیت‌کوین به درآمد برسم؟

پاسخ این پرسش به چند عامل بستگی دارد. در ابتدا باید ببینید که رسانه‌ها چه می‌گویند و رسانه‌های اجتماعی را چک کنید تا بتوانید به احساسات بازار در این زمینه پی ببرید. اگر تصور می‌کنید که به خاطر افت زیاد بیت‌کوین، ترس و عدم قطعیت در بازار موج می‌زند، بدانید که مردم شروع به فروش می‌کنند و قیمت باز هم افت خواهد کرد. بر عکس در صورتی که شرکت‌ها و افراد موفق اقدام به خرید این ارز کنند، بدانید که قیمت آن رشد خواهد کرد. یکی دیگر از عواملی که در سال گذشته موجب رشد بیت‌کوین شد، افزایش بی‌اعتمادی به ارزهای فیات بود. ارزهای فیات سراسر جهان به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-19 تا حد زیادی تضعیف شد؛ به این خاطر بود که مردم به سمت بیت‌کوین هجوم آوردند.

  1. کسب مهارت‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

برای رسیدن به درآمد از طریق معامله‌گری بیت‌کوین، باید بتوانید از تصمیمات بازار مطلع شوید. منابع اطلاعاتی مختلفی برای این کار وجود دارد و شما می‌توانید از تمام آن‌ها کمک بگیرید. اولین راه برای پیش‌بینی فعالیت بازار، تحلیل فاندامنتال است. همچنین باید از رویدادهای اخیر صنعت ارزهای دیجیتال مطلع باشید تا بتوانید بازار را خیلی بهتر درک کنید. به عنوان مثال وقتی تسلا اقدام به خرید بیت‌کوین کرد، قیمت این ارز به میزان قابل توجهی افزایش یافت. در مقابل، قانون‌گذاری در زمینه رمز ارزها، می‌تواند بیت‌کوین را در وضعیت نزولی قرار دهد. دنبال کردن بحث‌هایی که در مورد بیت‌کوین مطرح می‌شود، باعث می‌شود که بتوانید استراتژی موثرتری در مورد این ارز دیجیتال اتخاذ کنید. بنابراین یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق معامله‌گری بیت‌کوین، خواندن، شنیدن و یاد گرفتن است.

یکی دیگر از راه‌های سود کردن در معاملات ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال است. با این نوع تحلیل می‌توانید نبض بازار را در دست بگیرید و در معاملات خود سود خوبی را تجربه کنید. تحلیل تکنیکال شامل بررسی پیشینه قیمت یک دارایی، ارزیابی سطوح مقاومت و حمایت، یادگیری بررسی چارت‌های کندل استیک و درک شاخص‌های تکنیکال مثل اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) می‌شود.

  1. استفاده از حد سود و حد زیان

اگر می‌خواهید از طریق معامله‌گری بیت‌کوین درآمد کسب کنید، باید سعی کنید که به صورت کاملاً ایمن وارد معامله شوید و اجازه ندهید که اقدامات اشتباه، به شما آسیب بزند. معامله‌گری بیت‌کوین خصوصاً در کوتاه‌مدت ریسک بالایی دارد و به همین خاطر باید بتوانید این ریسک را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. برای کاهش ریسک معاملات خود از حد سود و حد زیان کمک بگیرید.

با تعیین حد سود، اگر قیمت بیت‌کوین بیش از حد کاهش یافت، معامله شما متوقف می‌شود و در نتیجه بیش از حد زیان نمی‌کنید. حد سود هم به شما کمک می‌کند که بتوانید سود خوبی از معامله خود به دست آورید. وقتی قیمت به حد سود شما رسید، از معامله خارج می‌شوید و سود خوبی نصیبتان می‌شود.

  1. تعیین سبک و استراتژی معامله‌گری مناسب خود

معامله‌گری بیت‌کوین به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و بعضی از این روش‌ها نسبت به روش‌های دیگر ریسک بیشتری دارد. برای تعیین سبک معاملاتی، باید تجربه و تخصص خود را ارزیابی کنید و میزان ریسکی که می‌توانید تحمل کنید را تعیین نمایید. همچنین به صورت واقع‌بینانه تعیین کنید که چقدر زمان می‌توانید به معامله‌گری بیت‌کوین اختصاص دهید.

بعضی افراد تنها می‌توانند روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند؛ یعنی مقداری بیت‌کوین می‌خرند، مدتی آن را نگه می‌‌دارند و سپس در زمان مناسب می‌فروشند. بعضی افراد می‌توانند بخش زیادی از زمان خود را به معامله‌گری و خرید و فروش بیت‌کوین اختصاص دهند.

یکی از استراتژی‌های کم‌ریسک برای معامله‌گری بیت‌کوین، روش آربیتراژ است. آربیتراژ، به معنای خرید و فروش هم‌زمان یک دارایی برای کسب سود از تفاوت قیمت‌هاست. با این روش تأثیر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال روی شما کمتر می‌شود.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.