روند افزایشی حد نهایی نرخ بهره فدرال

0 نظر 10 اسفند 1401 زمان مطالعه : 1 دقیقه

با ادامه‌ دار بودن روند افزایش نرخ بهره در کشورهای مختلف، حد نهایی نرخ بهره نیز رشد پیدا کرده است. در حال حاضر، احتمال می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه‌های مارس، می و ژوئن 25 واحد افزایش دهد. برخی بر این باورند احتمال افزایش 25 واحدی در ماه جولای وجود دارد؛ اما افزایش نرخ بهره و اعمال سختگیرانه سیاست های انقباضی توسط فدرال رزرو، نیاز به یک پایداری نسبی در امور اقتصادی دارد و به نظر می‌رسد شرایط فعلی، این امر را فراهم نمی‌آورد.در واقع، به محض آنکه حد نهایی نرخ بهره اوج جدیدی را ثبت کند، منحنی ده‌ساله نیز معمولاً به بیشترین میزان خود می‌رسد. ازاین رو، استنباط می‌شود که افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه ژوئن می‌تواند آخرین مرتبه‌ای باشد که انجام بگیرد.


 با ادامه‌دار بودن روند افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف، حد نهایی نرخ بهره نیز رشد پیدا کرده است. نرخ بازده اوراق قرضه دوساله در آلمان، برای اولین بار پس از بحران بزرگ مالی در سال 2007، به بیش از 3% رسیده است. نرخ بهره بین بانکی در بانک‌های حوزه اروپا نیز به 3.5% و نرخ ده‌ساله آن نیز دومرتبه به بیش از 3% صعود کرده است.

در حال حاضر، احتمال می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه‌های مارس، می و ژوئن 25 واحد افزایش دهد. البته برخی بر این باورند احتمال افزایش 25 واحدی در ماه جولای وجود دارد؛ اما افزایش نرخ بهره و اعمال سختگیرانه سیاست‌های انقباضی توسط فدرال رزرو، نیاز به یک پایداری نسبی در امور اقتصادی دارد و به نظر می‌رسد شرایط فعلی، این امر را فراهم نمی‌آورد.

نرخ بازده خزانه دوساله در آمریکا نیز نقطه اوجی را ثبت کرده و در محدوده 4.75% تا 4.85% قرار دارد. منحنی ده‌ساله خزانه نیز طی چند هفته اخیر به این موارد واکنش نشان داده؛ اگرچه هنوز 150 واحد پایین‌تر از میزان انتظارات است. در واقع، به‌محض آنکه حد نهایی نرخ بهره اوج جدیدی را ثبت کند، منحنی ده‌ساله نیز معمولاً به بیشترین میزان خود می‌رسد. ازاین‌رو، استنباط می‌شود که افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه ژوئن می‌تواند آخرین مرتبه‌ای باشد که انجام بگیرد.

برگرفته از cwg.li/qBblR

 
تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.