ارتباط رشد بیت‌ کوین با بازار سهام آمریکا

0 نظر 18 خرداد 1401 زمان مطالعه : دقیقه

بیت کوین

افرادی که با حوزه معامله‌گری آشنا هستند، می‌دانند که بیت‌ کوین در دو سال اخیر و در روزهای شیوع همه‌گیری کووید-19، واقعاً خوش درخشید و توانست رشد خوبی را پشت سر بگذارد. البته توجه داشته باشید که تمام آن سودهای درخشان و چشمگیر در زمان‌هایی اتفاق افتاد که بازارهای آمریکا بسته بودند.
جیک گوردون، تحلیلگر پژوهشی در مجموعه Bespoke Investment Group اظهار داشت: «استراتژی خرید بیت‌کوین در ساعت بسته بودن بازار سهام (4 عصر به وقت نیویورک) و فروش این رمزارز در ساعت باز شدن بازار در روز بعد (9:30 صبح) در ابتدای سال 2020، سود 270 درصدی به‌همراه داشت.» البته اجرای این استراتژی به‌صورت برعکس، یعنی خرید در ساعات باز شدن بازار آمریکا و فروش در ساعات تعطیلی این بازار، منجر به بازده منفی و زیان می‌شد.»
گوردون در یادداشتی نوشت: «بخش عمده‌ای از رشد بیت‌ کوین در خارج از ساعات معمولی معاملاتی بازار سهام آمریکا اتفاق افتاد.»

 

بیت کوین

عملکرد بیت‌کوین پس از چند ساعت در مقایسه با عملکرد بیت‌کوین در طول روز (درصد)- از اواخر سال 2019 تاکنون

خط سرمه‌ای: خرید در هنگام بسته شدن بازار و فروش در هنگام بسته شدن بازار، منفی 0.4 %
خط آبی: خرید در هنگام بسته شدن بازار و فروش در هنگام باز شدن بازار در روز بعد، 268.1 %

استراتژی بازار رمز ارزها

 رمز ارزها به‌صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته معامله می‌شود. استراتژی مذکور، کاملاً فرضی است و نشان می‌دهد که بازارهای کریپتو تا چه اندازه نسبت به تغییرات سهام آمریکا حساس هستند. بیان دلیل اینکه چرا روندها در بازار کریپتو به شکل خاصی عمل می‌کنند، دشوار است. به‌نظر می‌رسد بین بازار سهام و رمز ارزها، ارتباط خاصی وجود دارد. سهام و رمز ارزها، ریسک بالایی در طیف ریسک دارند و تصور می‌شود که این مسئله، یکی از دلایل ارتباط بین این دو دارایی است.
مجموعه Bespoke به‌تازگی دریافت که بیت‌ کوین در آخر هفته‌ها که بازار سهام بسته است، تا حد زیادی تمایل به رشد دارد و از دوشنبه تا جمعه، مسیر روزانه آن خیلی متفاوت به نظر می‌رسد. قبل از بازار، قیمت، روند ثابت و یک‌دستی دارد ولی با شروع به کار بازار، قیمت بیت‌ کوین هم افت می‌کند. بیت‌کوین مدت‌هاست که موردعلاقه معامله‌گران آخر هفته‌ای است. این معامله‌گران می‌توانند در آخر هفته‌ها از کاهش سطوح نقدشوندگی کمک بگیرند و نوسانات قیمتی بزرگ‌تری را رقم بزنند.
تحلیلگران اشاره کرده‌اند که بیت‌کوین در سال جاری، همگام با سهام آمریکا رشد کرده است. در واقع روزهایی که سهام رشد می‌کند، بیت‌ کوین هم تمایل به رشد دارد و عکس این مسئله هم وجود دارد. هر دو دارایی هم به تغییر سیاست‌های فدرال رزرو واکنش نشان داده‌اند. این بانک مرکزی، نرخ بهره را افزایش داد تا بتواند سرعت رشد اقتصادی را کم کند و تورم را تحت‌کنترل خود درآورد. پس از این اتفاق، مثلاً شاخص S&P 500 رشد 0.2 درصدی را تجربه کرد و بیت‌کوین هم با رشد 4.5 درصدی به حدود 31280 دلار رسید.
ارتباطی که بین بازار سهام و کریپتو وجود دارد، نمی‌تواند مشخص کند که چرا بیت‌کوین پس از بسته شدن بازار سهم، عملکرد خوبی دارد. یکی از دلایلی که برخی تحلیلگران برای رشد بیت‌ کوین پس از بسته شدن بازار مطرح می‌کنند این است که در زمان بسته بودن بازار سهام، احتمال انتشار اخبار یا مطرح شدن سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار، بیشتر است. همچنین زمان بسته بودن بازار، طیف زمانی گسترده‌ای را شامل می‌شود.
در سال 2022 معامله‌گری که در زمان باز بودن بازار خرید کند و در زمان بسته شدن بازار بفروشد، ممکن است تا 30 % زیان کند. این در حالی است که اگر یک معامله‌گر بر عکس این روند عمل کند، احتمالاً با زیان 8 درصدی روبرو می‌شود.

 

 

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.