کاهش مطالبات بیکاری با تلاش فدرال رزرو

بیکاری

نکات کلیدی:

  • در هفته منتهی به 13 آگوست، تعداد مدعیان بیکاری در ایالات متحده با 2.000 نفر کاهش نسبت به هفته پیش، به مجموع 250.000 نفر رسید. این میزان کمتر از برآورد داوجونز یعنی 260.000 بوده است.
  • مدعیان بیکاری قبلی، که یک هفته پیش از این گزارش منتشر شده بود ، با نفر7000 افزایش به مجموع  437 میلیون نفر رسید.
  • در دیگر اخبار های اقتصادی، فدرال رزرو فیلادلفیا گزارش داد که بررسی ماهانه تولید در ماه برای آگوست به 2 افزایش یافته است.

در روز پنجشنبه ، وزارت کار گزارش داد که درخواست‌های اولیه برای دریافت مزایای بیکاری در هفته گذشته اندکی کاهش یافته است، گرچه میزان این درخواست‌ها از زمان آغاز اخراج‌ها در بهار ، به‌صورت مستمر در حال افزایش بوده است.

در هفته منتهی به 13 آگوست، مجموع تعداد مدعیان بیکاری با 2000 نفر کاهش نسبت به هفته گذشته، به 250.000 نفر رسید که این آمار کمتر از برآورد داوجونز یعنی  260.000 نفر می‌باشد.

میانگین حرکتی 4 هفته‌ای در شاخص مدعیان بیکاری با 2750 پله کاهش به 246.750 رسید؛ این موضوع به ایجاد ثبات در نوسانات هفتگی این شاخص کمک کرده است.

در اوایل سال جاری، تعداد مدعیان بیکاری به پایین‌ترین حد خود در 50 سال گذشته رسیده بود. اما در آوریل ، پس از ثبت پایین‌ترین تعداد یعنی 166.000 نفر، روند صعودی خود را آغاز نمود. میانگین متحرک 4 هفته‌ای ، نزدیک به 80.000 واحد، در این مدت افزایش یافته است.

آمار مدعیان بیکاری قبلی که یک هفته پیش از این گزارش منتشر شده بود، با 7000 نفر افزایش به مجموع 1.437 میلیون نفر رسیده است.

 

آمار مدعیان بیکاری

 

در حال حاضر با توجه به اینکه نرخ تورم به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است، سیاست‌گذاران، بازار کار را از نزدیک تحت‌نظر گرفته‌اند. مقامات فدرال رزرو با هدف کنترل بازار کاری که در آن برای هر دو نفر یک شغل وجود دارد، مجموعه‌ای از افزایش‌ها در نرخ بهره را مهیا کرده‌اند.

بر اساس صورت‌جلسه‌ای که در روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات فدرال رزرو در جلسه جولای خود به نشانه‌های تقویت چشم‌انداز بازار کار اشاره کردند که شامل یک افزایش هفتگی در تعداد مدعیان بیکاری بود. سیاست‌گذاران اعلام کردند: مادامی که نرخ تورم کنترل نشود، مصمم به ادامه روند افزایش در نرخ‌های بهره خواهند بود، حتی اگر این به‌معنای کاهش بیشتر استخدام‌ها باشد.

کریس زاکارلی (مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در اتحادیه سرمایه‌گذاران مستقل) گفت: متاسفانه آنچه به نفع کارگران آمریکایی است، برای تلاش‌های فدرال رزرو در راستای کاهش نرخ تورم تا 2%، مضر است و این کار اعضای فدرال رزرو را پیچیده‌تر می‌کند. همچنین باعث می‌شود نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری صعودی بوده و آن‌ها را بیشتر از آنچه اکثریت مردم انتظار دارند‌، افزایش دهند.

در دیگر اخبارهای اقتصادی که در روز پنجشنبه منتشر شده است، فدرال رزرو فیلادلفیا گزارش داد که بررسی‌های ماهانه تولید برای ماه آگوست، به 6.2 افزایش یافته است. این عدد نشانگر درصد اختلاف میان شرکت‌هایی است که انتظار انبساط پولی را دارند در مقابل شرکت‌هایی که انتظار انقباض پولی را دارند. این یک بهبود نسبت به عدد  12.3- در ماه جولای بوده است.

این سطح بالاتر از تخمین 5- بود و به کم کردن ترس از کاهش شدیدتر تولید کمک نمود. یک بررسی مشابه از فدرال رزرو نیویورک، کاهش 40 واحدی را نشان می‌داد. بدین معنا که پاسخ‌دهندگان، شرایط تجاری را روبه وخامت می‌بینند.

شاخص‌های قیمت‌های پرداختی و قیمت‌های دریافتی، هر دو در این ماه کاهش یافتند، با این حال هنوز این شاخص‌ها در محدوده‌ای باقی مانده‌اند که نشان‌دهنده وجود تورم است. استخدام نیز مانند سفارشات جدید بهبود یافته است، گرچه سفارشات جدید همچنان عدد 5.1- را ثبت کرده است.

برگرفته از http://cwg.li/tWouD

2022/08/23 (1401/06/01)
تورم بیکاری
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.