تغییر موضع بیل گراس پس از سقوط شدید دلار

تغییر موضع بیل گراس

بیل گراس سرمایه‌گذار افسانه‌ای است که در سال 2010 هشدار داده بود؛ واحد پول بریتانیا «روی بستری از نیتروگلیسیرین قرار دارد» و این صحبت وی سروصدای زیادی به پا کرده بود.

این کهنه‌کار اوراق قرضه، چندی قبل گفته بود که استرلینگ در آستانه انفجار است؛ اما اکنون موضع خود را تغییر داده است و شرط می‌بندد که پوند در برابر ارز ایالات متحده افزایش خواهد یافت. در شرایطی که پوند در حال سقوط است و این هفته در برابر دلار به پایین‌ترین سطح از سال 1985 رسیده است.

گراس در ایمیلی گفت: «علی‌رغم مشکلات مالی و سیاسی، من به‌دلیل ارزش‌گذاری بیش از حد دلار در برابر تمام ارزهای اصلی، پوند را صعودی می‌بینم. ادامه کسری‌های تجاری بزرگ و سقف توانایی فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها به سطوح پیش‌بینی‌شده به‌دلیل رکود آتی، کاهش بیشتر ارزش پوند را محدود کرده و احتمالاً منجر به افزایش نسبی در آینده در مقایسه با دلار خواهد شد.»

برگردیم به 12 سال پیش، زمانی که گراس در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری اقیانوس آرام بود؛ در آن زمان سیستم بانکی جهانی شکننده شده بود و نگرانی‌هایی وجود داشت که تورم افزایش یابد، لذا ضربه مالی بزرگی به گراس وارد شد. او در یادداشتی نوشت که سطح بالای بدهی عمومی بریتانیا و چشم‌انداز رشد ضعیف به این معناست که سرمایه‌گذاران باید از پوند دور بمانند. همان طور که مشخص شد، نرخ بهره پایین ماند و بازدهی بریتانیا به‌طور پیوسته در کنار نرخ بهره بیشتر کشورهای دیگر کاهش یافت.

 

بیل گراس کارآفرین سرمایه‌گذار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی  و موسس پیمکو و  مالک بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در جهان

 

گراس در سال 2019 اعلام کرده بود که به حرفه 47 ساله خود در مدیریت پول پایان می دهد. او پس از ترک پیمکو، جایی که بزرگترین صندوق اوراق قرضه جهان را اداره می کرد، به یانوس هندرسون پیوست. اما او شرکت را ترک کرد زیرا صندوق جهانی اوراق قرضه بدون محدودیت جانوس هندرسون دارایی‌ها را از بین برد و پس از اعمال کارمزدها نیز تلاش برای رسیدن به نقطه سربه‌سر را داشت.

با وجود اظهارات اخیر گراس، نکته جالب و قابل‌تامل این است که تمام ارزهای G10 در سال اخیر تا به امروز در برابر دلار کاهش یافته‌اند.

بازدهی تا زمان اوج همه‌گیری در سال 2020 به پایین‌تر نرسیده و حتی در حال حاضر، بازده 10 ساله هنوز پایین‌تر از زمانی است که گراس یادداشت خود را منتشر کرده است. این روزها، با افزایش ارزش دلار و آغاز به کار لیز تراس، نخست‌وزیر جدید بریتانیا که با اعلام کمک مالی عظیم برای مصرف‌کنندگان انرژی فعالیت خویش را شروع نمود، زمزمه‌های تازه‌ای مبنی بر «بحران استرلینگ» در سراسر بازار به گوش می‌رسد.

هچنین به گفته شریاس گوپال، استراتژیست ارزی Deutsche Bank AG، صورتحساب چشمگیر برای تامین مالی طرح حمایت از انرژی می تواند خطر بحران تراز پرداختها را افزایش دهد.

در حالی که گراس پوند را صعودی می بیند، گوپال در یادداشت اخیر خود نوشت که پوند باید 15 درصد بیشتر کاهش یابد تا کسری بودجه بریتانیا به میانگین 10 ساله خود بازگردد، که به نوبه خود "اعتبار سیاست دولت جدید در هفته ها و ماه های آینده" را بالاتر می‌برد.

برگرفته از http://cwg.li/o29IV

2022/09/11 (1401/06/20)
دلار اوراق_قرضه سرمایه_گذاری
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.