افزایش موارد ابتلا به کووید در چین و تحت‌فشار قرار گرفتن کووید صفر

ابتلا به کووید در چین

به نقل از بلومبرگ(Bloomberg) بیش از 2000 عفونت جدید ویروس کرونا برای چهارمین روز متوالی در چین گزارش شده است. شیوع این بیماری بعد از تعطیلات اخیر در سراسر چین افزایش یافته است و فشار زیادی بر سیاست “کووید صفر” این کشور وارد کرده است.
منظور از سیاست کووید صفر (Covid Zero)سیاستی است که طی آن، دولت چین به‌محض بالا رفتن آمار ابتلا در هر منطقه‌ اقدامات عملیاتی را شروع کرده و برای کاهش آمار، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای در پیش می‌گیرد.
در این کشور، 2368 مورد ابتلا برای روز دوشنبه وجود داشته است که به بالاترین میزان ابتلا به کووید از ماه می تاکنون نزدیک است. بیش از نیمی از عفونت‌ها از جزیره گرمسیری به نام هاینان(Hainan) می‌آیند، جایی که شیوع بیماری بیش از 150000 گردشگر را سرگردان کرده است، گردشگرانی که با قرنطینه، آزمایش‌های مکرر و کمبود پرواز مواجه شده‌اند.
آمار روزانه موارد ابتلا در چین نیز ممکن است با تغییر استانداردهای گزارش‌دهی در تبت(Tibet) تقویت شده باشد، تبت در حال حاضر در تلاش است تا یکی از بزرگترین شیو‌ع‌های کووید را مهار کند. گستردگی وسعت منطقه و کم بودن جمعیت، خطر ایجاد تأخیر در روند راستی‌آزمایی مبتلایان را به همراه داشته، بنابراین در حال حاضر مقامات تمام نتایج اولیه آزمایشات مثبت را به‌عنوان نتیجه قطعی و تاییدشده برای افراد در نظر می‌گیرند تا فوراً این افراد مبتلا را قرنطینه کنند. این منطقه برای روز دوشنبه 655 مورد ابتلا را گزارش کرد که از عدد 592 مبتلای مربوط به روز قبل بیشتر است.

مناطق دیگراین کشور، سین کیانگ( Xinjiang) 317 مورد، شانگهای(Shanghai) سه مورد جدید محلی و پکن(Beijing) 4 مورد ابتلا را گزارش کرده‌اند.

افزایش تعداد مبتلایان نشان‌دهنده چالشی است که چین برای پایبندی به رویکرد کووید صفر (Covid Zero) با آن مواجه است، زیرا زیرگونه‌های بیشتر از کووید در حال به وجود آمدن هستند. علی‌رغم شیوع زیاد این بیماری و تلفات اجتماعی و اقتصادی آن، رئیس‌جمهور شی جین پینگ(Xi Jinping) همچنان به سیاست "کووید صفر" متعهد است و می گوید که این کشور مانند سایر کشورها «مصونیت گله‌ای» یا ایمنی جمعی ( herd immunity) را دنبال نخواهد کرد.
منظور از مصونیت گله‌ای تاکید دولت‌ها به توجه و مراقبت از افراد با وضعیت فیزیکی ضعیف همچون سالمندان و افراد دارای بیماری پیش‌زمینه‌ای و بازگشت مجدد باقی مردم به فعالیت‌های عادی زندگی می ‌باشد.

برگرفته از http://cwg.li/cQafP

2022/08/17 (1401/05/26)
کووید_19 چین
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.