تورم بریتانیا به بالاترین حد در 40 سال اخیر رسید

تورم بریتانیا

با ادامه افزایش قیمت‌های موادغذایی و انرژی و تشدید فشار تاریخی این کشور بر خانوارها، تورم بریتانیا در ماه جولای به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید.

بر اساس برآوردهای منتشرشده توسط دفتر آمار بریتانیا در روز چهارشنبه، شاخص قیمت مصرف‌کننده سالانه 10.1 درصد افزایش یافت که بالاتر از پیش‌بینی کلی 9.8 درصدی رویترز و عدد 9.4 درصد در ژوئن بود.

تورم اصلی، بدون احتساب انرژی، غذا، الکل و تنباکو، در سال منتهی به جولای 2022 به 6.2 درصد رسید که از عدد 5.8 درصد در ژوئن و پیش‌بینی 5.9 درصدی بالاتر است.

گزارش ONS

ONS در گزارش خود اعلام کرد که افزایش قیمت موادغذایی بیشترین سهم افزایشی را در نرخ تورم سالانه بین ژوئن و جولای داشته است.

ONS خاطرنشان کرد که تخمین نرخ CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) در حدود سال 1982 بالاتر بوده است، جایی که برآوردها در بازه 11٪ در ژانویه تا حدود 6.5٪ در دسامبر متغیر است.

بانک مرکزی انگلیس شش بار افزایش متوالی نرخ بهره را به‌منظور مهار تورم اعمال کرده است و در اوایل این ماه بزرگترین افزایش خود را از سال 1995 آغاز کرد در حالی که پیش‌بینی می‌شود انگلیس در سه ماهه چهارم وارد طولانی‌ترین رکود خود از زمان بحران مالی جهانی خواهد شد.

این بانک انتظار دارد تورم در ماه اکتبر به 13.3 درصد برسد. نامزدهای رهبری حزب محافظه‌کار، لیز تراس( Liz Truss) و ریشی سوناک ((Rishi Sunak ، (که یکی از آن‌ها پس از نظرسنجی از اعضای حزب در پنجم سپتامبر جانشین بوریس جانسو Boris Johnson) ) به‌عنوان نخست‌وزیر خواهد شد)، تحت فشار فزایندها برای ارائه راه‌حل‌های رادیکال هستند تا بتوانند بحران تاریخی مربوط به هزینه زندگی مردم این کشور را مدیریت کنند.

آخرین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سقف قیمت انرژی بریتانیا می‌تواند در اوایل سال آینده از 1971 پوند فعلی به 4266 پوند (5170 دلار) سالانه افزایش یابد و بسیاری از خانواده‌ها در حال حاضر باید بین گرم کردن محیط خانه و غذا خوردن یکی را انتخاب کنند. انتظار می رود این سقف در ماه اکتبر پس از بررسی بعدی به بیش از 3000 پوند افزایش یابد.

بر اساس داده‌های ONS که روز سه‌شنبه منتشر شد، دستمزدهای واقعی در بریتانیا سالانه 3 درصد در سه ماهه دوم سال 2022 کاهش یافته است که شدیدترین کاهش در تاریخ است.

علی‌رغم افزایش 4.7 درصدی متوسط ​​دستمزد بدون احتساب پاداش، هزینه‌های زندگی بسیار بیشتر از رشد دستمزدها و کاهش درآمد خانوارها است. دن هاو( Dan Howe )، رئیس investment trusts گفت: «ارقام تورم امروز به ما یادآوری می‌کند که بسیاری از خانوارهای بریتانیایی با یک دوره سخت مالی قابل‌توجه مواجه هستند.»

او همچنین ادامه داد: «مصرف کنندگان در حال حاضر با افزایش هزینه های انرژی و افزایش هزینه خانوار دست و پنجه نرم می کنند که همه این ها با نبود اقدام قاطع در سطح سیاسی دست به دست هم داده اند. در میان صحبت‌هایی که از اعتصابات و خاموشی‌های انرژی وجود دارد، شکی نیست که تصمیمات سختی در پیش روی خانواده‌های بریتانیایی است.»

ریچارد کارتر(Richard Carter )،  یکی از روسای Quilter Cheviot، پیش‌بینی کرد که بانک انگلستان احتمالاً در نشست بعدی سیاست‌های پولی خود با یک افزایش 50 واحدی دیگر در نرخ بهره به‌منظور مبارزه با تورم پاسخ خواهد داد و گفت: شکی نیست که این بحران هزینه‌های زندگی پیش از آنکه بهتر شود، به وضعیت بدتری دچار خواهد شد.

وی افزود : "به این ترتیب، بدون شک فشار زیادی بر نخست‌وزیر بعدی برای بهتر کردن اوضاع وارد می‌شود و بانک انگلستان همچنان کار بسیار دشواری پیش‌روی دارد."

برگرفته از http://cwg.li/77Xcg

2022/08/18 (1401/05/27)
تورم اقتصاد
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.