شرایط اقتصادی رو به بهبودی و دید مثبت در بازار

کاهش هرچند جزئی تورم در آمریکا، از زمانی آغاز شد که مشکلات مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا که زنجیره‌های تأمین را درگیر خود کرده بود، رو به رفع شدن رفتند. از سوی دیگر، کشتی‌های فراوانی بیرون از لس‌آنجلس لنگر انداخته‌اند و منتظر هستند تا محموله آن‌ها خالی شود. میزان عرضه اتومبیل‌های دسته دوم نیز با کاهش روبه‌رو شده است. در حال حاضر، بنادر خالی از کشتی‌ها بوده و قیمت خودرو افت پیدا کرده است. توجه به این موارد، نشان می‌دهد که روند مثبتی در شرایط اقتصادی به وجود آمده و احتمالا ادامه‌دار نیز خواهد بود.

با این حال، باید توجه داشت که کاهش تورم، مبارزه با این معضل را برای همه کشورها سخت‌تر خواهد کرد. دوباره شاهد رشد 5 درصدی دستمزدها در آمریکا که به‌صورت سالانه انجام می‌گرفت، خواهیم بود. دلیل این اتفاق، فشار حاکم بر بازار کار این کشور و تعداد فرصت‌های شغلی دو برابری است که برای هر فرد جویای کار وجود دارد، عنوان شده است.

 

شرایط اقتصادی رو به بهبودی

 

تورم مورد نظر فدرال رزرو که 2% است، تنها با افزایش 3-4 درصدی دستمزدها (که نشان‌دهنده تورم، رشد بهره‌وری و شاید افزایش سهم کارگران از تولید اقتصادی باشد)، سازگاری خواهد داشت. رشد تعداد مشاغل نیز در این کشور کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد فدرال رزرو تا زمانی که بازار کار آمریکا به ثبات برسد، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد؛ بنابراین، احتمال دارد کاهش تورم در شرایط فعلی، در برخی از قسمت‌ها به‌آسانی انجام بگیرد، اما توجه داشته باشید که تبعات بازگشت به تورم 2 درصدی، رکود اقتصادی خواهد بود و باید منتظر آن نیز باشیم.

شرایط اقتصادی رو به بهبودی

سطح ذخیره گاز طبیعی در اروپا بالا رفته است. این امر به همراه مطبوعیت هوا نیز باعث شده تا قیمت گاز طبیعی در این منطقه کاهش یابد. این امر شاید در ابتدا نویدبخش شرایط بهتر باشد، اما شرایط اقتصادی در اروپا همچنان رو به افول است و به نظر می‌رسد این شرایط، شروعی تازه برای بحران‌های انرژی در اروپاست. علاوه بر آن، این احتمال را قوی‌تر می‌کنند که بحران انرژی در این منطقه تا دو زمستان دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

در حقیقت، پر شدن مخازن انرژی در اروپا در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که امکان انتقال سوخت از طریق لوله‌های روسیه‌ای وجود ندارد. علاوه بر آن، هوا سردتر شده و قیمت گاز طبیعی مایع در سرتاسر جهان می‌تواند افزایش پیدا کند. از این رو، به نظر می‌رسد تورمی که تا به امروز به‌دلیل قیمت انرژی ایجاد شده بود، در این منطقه همچنان ادامه‌دار باشد.

دستمزدها و انتظارات تورمی در اروپا به شکل نامحسوسی در حال افزایش است. عواملی که مبارزه با تورم و ایجاد تعادل در شرایط اقتصادی را برای مسئولین مربوطه سخت‌تر می‌سازد شرایط اقتصادی رو به بهبودی نمی رود.

با این حال، به نظر می‌رسد اقتصاد چین توانایی بالقوه بیشتری دارد تا اقتصاد و بازارهای مالی را در سال 2023 شگفت‌زده سازد. این کشور از سیاست کووید صفر و رکود بازار مسکن و مستغلات خود آسیب‌های فراوانی دید. اگرچه مقامات این کشور برای رفع این مشکلات و تسهیل روند آن‌ها چندین راهکار ارائه کرده‌اند؛ اما با این حال، به نظر می‌رسد اقتصاد چین برای رسیدن به ثبات در این دو بخش عنوان‌شده، راه طولانی در پیش خواهد داشت..

 

 

از سوی دیگر، افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بدین معناست که باید منتظر قرنطینه‌های بیشتری در این کشور باشیم. بدون شک، تلاش برای به صفر رساندن تعداد مبتلایان، نتیجه‌ای جز تقویت اقتصادی نخواهد داشت، اما افزایش تعداد مبتلایان، ترس و آسیب‌های بیشتری را برای اقتصاد به همراه خواهد داشت.

اقداماتی که در بخش املاک و مستغلات اعمال شده، به توسعه‌دهندگان و فعالان این حوزه کمک فراوانی کرده و به همراه آن، احتمال فروپاشی مالی را کاهش داده است. ولی با این حال، مشکلات اقتصادی همچنان به قوت خود پا بر جا هستند و بی‌توجهی به آن‌ها نتیجه‌ای جز ادامه‌دار بودن و وخیم‌تر کردن وضعیت موجود نخواهد داشت.

2022/11/23 (1401/09/02)
تورم نرخ_بهره اقتصاد
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.