همه بازارهای مالی از شاخص CPI اخیر متعجب شدند

با توجه به این موارد، حد نهایی نرخ بهره به 4.87% کاهش یافته و این در حالی است که پیش از نشست اخیر فدرال رزرو، این میزان، 5.15% برآورد شده بود. این اتفاق که چشم‌انداز کاهش سرعت رشد تورم و پایان افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تداعی می‌سازد، باعث شد تا پس از انتشار این آمار، ارزش دارایی‌های ریسکی افزایش پیدا کند.

اگرچه آمار منتشرشده، بهتر از انتظارات بودند، اما نرخ اصلی شاخص CPI در مقیاس ماهانه 0.3% بوده که نشان می‌دهد سرعت رشد تورم، بسیار بیشتر از میزانی است که فدرال رزرو انتظار دارد. با این حال، شاید داده‌ها برای فدرال رزرو امیدوارکننده به نظر برسند، اما لورتا مستر، رییس فدرال رزرو کلیولند، بر این باور است که خطرات کاهش سیاست‌های انقباضی این بانک بسیار بیشتر از افزایش آن‌هاست. لوری لوگان، رییس فدرال رزرو دالاس و استر جرج، رییس فدرال رزرو کانزاس سیتی، نیز اعلام کرده‌اند فدرال رزرو برای مهار شرایط فعلی، باید کارهای بیشتری انجام دهد.

 

شاخص CPI

 

شاید از گزارش‌های اخیر، احتمال کاهش سرعت اعمال سیاست‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو استنباط شود؛ اما یکی از مزایای انتشار چنین داده‌هایی، ارائه فرصتی برای ارزیابی تاثیر افزایش پرسرعت نرخ بهره توسط این بانک است. علاوه بر آن، این بانک در نظر دارد با استفاده از این دسته از اقدامات، تلاش فراوان خود برای مهار تورم در این مدت را نشان دهد. چراکه رشد بازار سهام و بازده کمتر اوراق بدهی برای شرایط حال فعلی بازار کمک‌کننده خواهد بود، اما احتمالا تنها مسئله‌ای نیست که در این برهه از شرایط اقتصادی، فدرال رزرو در نظر دارد به آن برسد. در حال حاضر، شفافیت زیادی در این موارد وجود ندارد. علاوه بر آن، قطعیتی نیز نسبت به میزان واقعی تورم در روزهای آتی وجود ندارد.

شاخص CPI برای بانک مرکزی اروپا تقریبا بی‌تاثیر خواهد بود

با توجه به این موارد، حد نهایی نرخ بهره که احتمال می‌رود بانک مرکزی اروپا به آن برسد، 2.87% خواهد بود. پیش‌تر این میزان، 3% پیش‌بینی شده بود. علاوه بر آن، در شرایط فعلی، داده دلگرم‌کننده‌ای در رابطه با تورم وجود ندارد که نویدبخش بهبود شرایط مالی این منطقه باشد. این امر، تلاش‌های بیشتر بازهای بانک مرکزی اروپا در نشست هفته گذشته این بانک را توجیه می‌سازد.

نتایج نظرسنجی مصرف‌کنندگان بانک مرکزی اروپا، پیش‌تر نشان داده بود که انتظارات تورمی، بسیار بیشتر از مقدار فعلی آن خواهد شد. ایزابل اشنابل، عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا، در نشست هفته گذشته این بانک بر تداوم تورم اشاره کرد. به‌گفته او، هنوز هم از اطلاعات نامرتبطی برای ارزیابی انتظارات تورمی استفاده می‌شود. حال با توجه به شرایط فعلی، بانک مرکزی اروپا از شرایط فعلی رضایت نداشته و احتمالا برای مهار تورم، دست به اعمال سیاست‌های سختگیرانه‌تری در نرخ بهره خواهد زد.

 

تاثیر شاخص cpi روی اروپا

 

مشکلات کمبود وثیقه برای بانک مرکزی اروپا

در رابطه با کمبود وثیقه و عملکرد بانک مرکزی اروپا، این بانک در نشست هفته گذشته خود اعلام کرد که محدودیت خود را در رابطه با بخش وام‌دهی نسبت به وثیقه‌های نقدی، از 150 میلیارد دلار به 250 میلیارد دلار افزایش خواهد داد. اشنابل در همین رابطه در توییتی اعلام کرد که این تصمیم، یک اقدام محتاطانه از سوی بانک مرکزی اروپا پیش از پایان سال جاری است.

بررسی روزانه داده‌ها از ماه سپتامبر سال جاری نشان می‌دهد مقدار وام‌های نقدی که به‌صورت روزانه اعطا می‌شد، هیچ‌گاه از 100 میلیارد دلار بیشتر نشده‌اند و این امر، گواهی بر سخت‌تر شدن روند اخذ وام‌های نقدی و این دست از تسهیلات است. با این حال، به نظر می‌رسد همان طور که بازارهای مالی در حال حاضر در شرایط چندان مطلوبی قرار ندارند، در ماه‌های پایانی سال جاری نیز شرایط مناسبی نخواهند داشت. ازاین‌رو، افزایش نرخ بهره، نه‌تنها تصمیم بدی به نظر نمی‌رسد، بلکه می‌تواند نویدبخش توجه بانک مرکزی اروپا به شرایط بد بازارهای مالی و تلاش برای بهبود آن باشد.

برگرفته از http://cwg.li/TI6Jn

2022/11/14 (1401/08/23)
آمریکا شاخص
گفتگوها   برای ثبت نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید
پادکست روزانه
مشاهده بیشتر
00:00
00:00
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.