معامله‌ بر اساس حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال

0 نظر 05 مرداد 1400 زمان مطالعه : 4 دقیقه

یک روش برای معامله روی سطوح مقاومت و حمایت، زمانی است که قیمت به این سطوح برخورد می کند و برمی‌ گردد (یا جهش می‌ کند). بسیاری از معامله گران خرده پا دچار این اشتباه می‌شوند که سفارش‌های خود را درست روی سطوح مقاومت و حمایت قرار می دهند و منتظر می مانند تا معامله انجام شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد شیوه معامله‌ بر اساس حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال صحبت کنیم. برای سهولت درک این موضوع، مقاله را به دو بخش برگشت (Bounce) و شکست (Break) تقسیم می‌کنیم.

 برگشت (Bounce)

حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال

یک روش برای معامله روی سطوح مقاومت و حمایت، زمانی است که قیمت به این سطوح برخورد می‌کند و برمی‌گردد (یا جهش می‌کند). بسیاری از معامله‌گران خرده‌پا دچار این اشتباه می‌شوند که سفارش‌های خود را درست روی سطوح مقاومت و حمایت قرار می‌دهند و منتظر می‌مانند تا معامله انجام شود.

مطمئناً این کار برخی مواقع جواب می‌دهد ولی در این روش معامله، فرض بر آن است که بدون برخورد قیمت به سطوح حمایت و مقاومت، این سطوح حفظ خواهد شد. ممکن است با خودتان بیندیشید: «چرا نقطه ورود خودم را درست روی خط مقاومت یا حمایت نگذارم؟ اگر این کار را انجام دهم، خیالم راحت است که در بهترین نقطه وارد معامله شده‌ام.»

وقتی با موضوع برگشت یا جهش سر و کار داریم، هدف ما این است که احتمالات و فرصت را به نفع خودمان متمایل کنیم و به نوعی مطمئن شویم که سطح حمایت یا مقاومت حفظ خواهد شد.

به عنوان مثال به جای خرید در سطح حمایت، می‌خواهیم قبل از ورود به معامله صبر کنیم تا قیمت از سطح حمایت برگردد (جهش کند) و سپس وارد معامله شویم.

خرید در سطح حمایت و مقاومت

اگر دنبال فروش بوده‌اید، پیش از ورود صبر کنید تا قیمت از سطح مقاومت برگردد (جهش کند) و سپس وارد شوید.

فروش در سطح حمایت و مقاومت

با انجام این کار، از معامله‌ کردن در زمانی که قیمت به سرعت حرکت می‌کند و سطح حمایت و مقاومت را می‌شکند، جلوگیری می‌کنید. تجربه نشان می‌دهد اگر کسی سعی کند چاقو را در هنگام سقوط بگیرد، دستش زخمی می‌شود.

 

شکست (Break)

در دنیای ایده‌آل، سطوح حمایت و مقاومت همیشه حفظ می‌شود. اگر دنیای معامله‌گری در فارکس ایده آل بود، وقتی قیمت به سطوح اصلی مقاومت و حمایت برخورد می‌کرد، ما هم وارد معامله می‌شدیم و سپس از آن خارج می‌شدیم و سود زیادی به دست می‌آوردیم. واقعیت این است که این سطوح در اغلب مواقع شکسته می‌شود. بنابراین معامله کردن بر اساس برگشت‌ها کافی است و باید یاد بگیرید که در صورت شکسته شدن سطوح حمایت و مقاومت چگونه معامله کنید.

در صورتی که این سطوح شکسته شد، دو راه برای معامله پیش رو داریم: روش تهاجمی و روش تدافعی.

 

روش تهاجمی

ساده‌ترین روش برای معامله روی شکست‌ها این است که هرگاه قیمت به میزان متقاعدکننده‌ای از منطقه حمایت یا مقاومت عبور کرد، بخریم یا بفروشیم. منظور از قید «میزان متقاعدکننده» این است که زمانی وارد معامله شویم که قیمت به راحتی از سطح حمایت یا مقاومت عبور کند.

معامله روی شکست ها

چند کلمه‌ای پیرامون احتیاط

در بازار فارکس، همیشه شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم و تست مجدد سطوح حمایت یا مقاومت شکسته‌ شده همیشه اتفاق نمیفتد. مواقعی هم هست که قیمت در یک جهت حرکت می‌کند و شما را پشت سر می‌گذارد. به همین خاطر همیشه از حد زیان استفاده کنید و هرگز به خاطر امید به برگشت، در یک موقعیت زیان‌ده نمانید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.