چرا ابزار فیبوناچی اصلاحی گاهی برای سطوح خطا دارد؟

0 نظر 06 آذر 1400 زمان مطالعه : 4 دقیقه

پیش از این هم اشاره شد که سطوح حمایت و مقاومت بالاخره شکسته می‌شود. در مقاله نحوه استفاده از سطوح فیبوناچی اصلاحی یاد گرفتیم که چگونه از سطوح فیبوناچی برای پیدا کردن سطوح حمایت و مقاومت استفاده کنیم. این مقاله به شما خواهد گفت که مراقب باشید؛ چون ابزار فیبوناچی اصلاحی همیشه جواب نمی‌دهد؛ زیرا این روش خالی از خطا و اشتباه نیست و گاهی عمل نمی‌کند. در ادامه این موضوع را با مثال نشان خواهیم داد. نمودار زیر مربوط به  GBPUSD در تایم فریم چهارساعته است.

در این نمودار مشاهده می‌کنید که این جفت ارز، روند نزولی دارد و به همین خاطر می‌توانید از ابزار فیبوناچی اصلاحی برای پیدا کردن یک نقطه ورود خوب استفاده کنید. شما در این نمودار از 1.5383 به عنوان سوئینگ سقف و از 1.4799 به عنوان سوئینگ کف استفاده می‌کنید. همان‌طور که می‌بینید آخرین کندل‌های این جفت ارز در سطح 50 درصد متوقف شده است. شاید با خود بگویید که سطح 50 درصد عالی است و می‌تواند نقطه ورود خوبی باشد. طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌اید، وارد معامله می‌شوید و با نهایی ساختن فروش، تصور می‌کنید سود بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

ابزار فیبوناچی اصلاحی

حال تصویر زیر را مشاهده کنید. اگر واقعاً سفارش خود را در آن نقطه می‌گذاشتید، این معامله هیچ سودی برای شما نداشت، به علاوه اگر ریسک خود را به درستی مدیریت نمی‌کردید، به حسابتان نیز آسیب جدی وارد می‌شد.

خطای سطوح فیبوناچی اصلاحی

به طور مشخص سوئینگ کف در پایین روند نزولی بوده و قیمت از نقطه سوئینگ سقف، شروع به افزایش کرده است. این نکته چه درسی به ما می‌دهد؟ هر چند که سطوح فیبوناچی اصلاحی مانند سایر ابزارهای تکنیکال، احتمال موفقیت شما را بیشتر می‌کند ولی همیشه جوابگو نیست. کسی چه می‌داند؟ شاید قیمت قبل از ادامه روند، به سطح 38.2 درصد برسد.

گاهی قیمت قبل از کاهش به سطح 50.0 یا 61.8 درصد می‌رسد. برخی مواقع هم قیمت کلاً قوانین فیبوناچی را زیر پا می‌گذارد و همه سطوح را می‌شکند. به خاطر داشته باشید که بازار همواره پس از پیدا کردن حمایت یا مقاومت موقتی، به روند صعودی خودش برنمی‌گردد و ممکن است سوئینگ کف یا سوئینگ سقف را پشت سر بگذارد. یکی دیگر از مسائل متداول و رایج در استفاده از ابزار فیبوناچی اصلاحی، تعیین سوئینگ کف یا سوئینگ سقف مناسب برای استفاده است.

معامله‌گران نگاه متفاوتی به چارت دارند. آن‌ها با تایم فریم‌های مختلفی به چارت نگاه می‌کنند و به همین خاطر، سوگیری‌های تحلیلی خاص خودشان را دارند. ممکن است از نگاه دو شخص مختلف به سوئینگ سقف و سوئینگ کف متفاوت باشد.

نتیجه نهایی اینکه برای استفاده از ابزار فیبوناچی اصلاحی، هیچ مسیری به طور مطلق درست نیست. به خصوص وقتی روند چارت به صورت کامل مشخص نیست،  به فیبوناچی اصلاحی نمی‌توان اعتماد کرد. از این رو  باید مهارت‌های خود را بیشتر کنید و ابزار فیبوناچی اصلاحی را با سایر ابزارهای موجود ترکیب نمایید تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.