4 سناریوی بانک مرکزی انگلیس برای نشست ماه می

0 نظر 12 اردیبهشت 1401 زمان مطالعه : دقیقه

بانک مرکزی انگلیس

وقتی صحبت از سیاست پولی انقباضی به میان می‌آید، جایگاه بانک مرکزی انگلیس، جایی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا است. ریاست این بانک مرکزی اخیراً تأکید کرد که داستان رشد اقتصادی انگلستان، به اروپا خیلی نزدیک‌تر است و دلیل این مسئله نیز اتکا و وابستگی بریتانیا به گاز طبیعی اروپا به‌عنوان منبع برق است. اعداد و ارقام مربوط به تورم انگلستان نشان می‌دهد که داستان دستمزد در این کشور که کمبود نیروی کار، فشار فزاینده‌ای روی دستمزدهای آن می‌آورد، شباهت بیشتری به ایالات متحده دارد. با این مشاهدات، سرمایه‌گذاران انتظار دارند که نرخ بهره بانک انگلیس، شش بار دیگر افزایش یابد.

البته احتمال رخ دادن چنین اتفاقی بسیار پایین است. نظر تحلیلگران مجموعه ING این است که بانک انگلیس نرخ بهره را یک بار در ماه می و یک بار در ماه ژوئن افزایش می‌دهد و سپس در مابقی ماه‌های سال، دست نگه خواهد داشت. چهار سناریو برای نشست ماه می بانک انگلیس از سوی تحلیلگران مجموعه ING ارائه شده است که در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم:

مقایسه انگلستان با آمریکا و منطقه یورو در مورد رشد اقتصادی و تورم

 

سناریوهای احتمالی

 

سناریوی اول: افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بسیار محتمل‌تر از افزایش 0.5 درصدی است

بانک انگلیس تاکنون سه بار نرخ بهره را  افزایش داده و احتمالاً در نشست ماه می هم یک بار دیگر این کار را تکرار خواهد کرد. سوالی که وجود دارد این است که آیا بانک انگلیس نرخ بهره را 0.25 % افزایش می‌دهد یا به تقلید از فدرال رزرو تصمیم می‌گیرد نرخ بهره را 0.5 % بالا ببرد؟

تحلیلگران مجموعه ING بر این باور هستند که گزینه افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره، بعید است. بیلی، رئیس بانک انگلیس اظهار داشت که این بانک، مسیری مابین رشد اقتصادی و تورم را طی می‌کند و به‌صورت ضمنی اشاره کرد که بانک انگلیس با رویکرد مرحله‌ای برای پیاده‌سازی سیاست‌های انقباضی راحت‌تر است.

کاترین مان، یکی از اعضای کمیته بانک انگلیس اخیراً سخنرانی داشت و  هیچ اشاره‌ای به سرعت بخشیدن به فرایند سیاست‌های انقباضی نکرد. او اعلام کرد که با توجه به کاهش اعتماد مصرف‌کننده و دومین افت متوالی خرده‌فروشی، باید احتیاط کنیم.

منحنی سواپ سونیا، هنوز یک مسیر غیرواقع‌بینانه را برای نرخ بهره، پیشخور می‌‎کند.

 

سناریوی دوم: پیش‌بینی‌های جدید، مبادلات رشد اقتصادی و تورم را بیشتر آشکار می‌کند

حتی پیش از نبرد اوکراین هم بانک انگلیس، انتظار تورمی بالا و پایدار و چشم‌انداز رشد اقتصادی ضعیف را می‌کشید. پیش‌بینی‌های جدید نشان می‌دهد که مبادله تورم و رشد اقتصادی از آن زمان تاکنون، بزرگ‌تر و قوی‌تر شده است. قیمت انرژی بالاتر رفته است. به خاطر داشته باشید که بانک انگلیس تصور می‌کند که قیمت گاز بیش از شش ماه ثابت می‌ماند و از این رو، اعداد و ارقام جدید تورم این واقعیت را نادیده می‌گیرد که قیمت معاملات آتی بعد از زمستان آینده، پایین‌تر خواهد آمد.

بازارها تصور می‌کنند که بانک انگلیس، نرخ بهره را در سال آتی حدود 2.5 % افزایش دهد. با این حساب، پیش‌بینی‌های تورمی در ماه آوریل به اوج خود و به حدود 9 % می‌رسد و در طول سال 2022، کمتر از آن باقی می‌ماند. همچنین انتظار می‌رود که چشم‌انداز اقتصادی حداقل به 0.25% - در سال جاری برسد. ما انتظار داریم که بانک انگلیس، افزایش نرخ بیکاری را در سال‌های آتی پیش‌بینی کند.

اگر پیش‌بینی تحلیلگران مجموعه ING درست باشد، فرایند قیمت‌گذاری بازار بیش از حد تهاجمی بوده است و سرمایه‌گذاران باید خود را برای تعداد دفعات کمتر افزایش نرخ بهره آماده کنند.

سناریوی سوم: مراقب نشانه‌های اختلاف نظر بیشتر کمیته باشید

از زمانی که بانک انگلیس در سال گذشته، فرایند افزایش نرخ بهره را آغاز کرد، تحلیلگران مجموعه ING احساس کردند که با افزایش نرخ بهره، احتمالاً در اثر نیاز به سیاست‌های انقباضی بیشتر، اختلاف در بین اعضای کمیته سیاست پولی عمیق‌تر و بیشتر می‌شود.

در ماه فوریه، 4 تن از 9 عضو کمیته سیاست پولی به افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره رأی دادند. در آن زمان، نظریه اختلاف عمیق بین اعضای این کمیته، اشتباه به نظر می‌رسید اما بعد از رویداد، یکی از مقامات بانک انگلیس به نام جان کانلیف، در نشست ماه مارس به عدم تغییر نرخ بهره رأی داد و اظهار داشت که نگرانی او در مورد افزایش انتظارات تورمی مصرف‌کننده، کمتر از سایر اعضای کمیته موردبحث است.

تحلیلگران مجموعه ING انتظار دارند که آرای کمیته سیاست پولی در مورد افزایش نرخ بهره، 8 به 1 به نفع افزایش باشد. این در حالی است که اگر مخالفت گسترده‌تر شود، احتمالاً افزایش نرخ بهره با توقف روبرو خواهد شد.

سناریوی چهارم: بانک انگلیس دستورالعمل‌های جدیدی در مورد انقباض کمی ارائه می‌دهد و از شروع فروش اوراق قرضه خودداری خواهد کرد

بانک انگلیس، فرایند انقباض کمی خود را در ماه فوریه شروع کرد و قبلاً نشان داده است که احتمالاً با فروش اوراق قرضه دولتی به بازار، این فرایند را سرعت خواهد بخشید. تحلیلگران ING اخیراً استدلال کردند که افزایش نوسانات بازار نشان می‌دهد که اکنون، زمان خوبی برای شروع عرضه اوراق قرضه در بازار نیست. انتظار تحلیلگران آن است که به زودی جزئیات بیشتری در مورد سیاست‌های انقباضی بانک انگلیس، خصوصاً مکانیزم فروش اوراق قرضه منتشر شود.

با فرض بهبود شرایط بازار، این احتمال وجود دارد که بانک انگلیس، فروش اوراق قرضه را ظرف 9 تا 12 ماه آتی آغاز کند. بدون فروش اوراق قرضه، ترازنامه بانک انگلیس با سرعت بسیار پایینی کاهش خواهد یافت.

برگرفته از سایت https://think.ing.com/

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.