یک پنجشنبه دشوار در انتظار بانک انگلیس

0 نظر 12 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

انتظارات کنونی بازارهای معاملاتی پوند حاکی از آن است که بانک انگلیس، در سال آینده نرخ بهره را چهار بار افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد که این کار با شیب تندی صورت می‌گیرد. معاملات آتی سونیا (Sonia) هم این موضوع را تأیید می‌کند.

در حال حاضر پوند به خاطر قیمت‌های معاملاتی آتی Sonia IMM رشد نکرده؛ چون همه نگاه‌ها به نشست بانک انگلیس در روز پینجشنبه دوخته شده است.

یک سوال مهم در مورد تورم

سوال مهمی که به وجود آمده این است که «افزایش نرخ بهره تا چه اندازه در کنترل تورم تأثیرگذار خواهد بود؟» واکنش بانک انگلیس می‌تواند پاسخ این پرسش را مشخص کند. اگر بانک انگلیس از مسیر قیمت‌گذاری افزایش نرخ  بهره بر اساس معاملات آتی سونیا عقب نشینی کند، انتظار می‌رود که پوند به شدت اصلاح نزولی را تجربه کند. آن‌ها با این کار عملاً اعلام خواهند کرد که  تورم تا حدودی موقتی و گذرا است.

کم شدن اختلاف نرخ‌های بازده اوراق قرضه کوتاه مدت با نرخ های بازده اوراق قرضه بلندمدت، بازارها را از این بابت نگران کرده است که چرخه افزایش خیلی سریع نرخ بهره  در بلندمدت مانع رشد اقتصادی می‌شود. این نگرانی منطقی است؛ چون تورم از افزایش قیمت انرژی، محدودیت‌های زنجیره تأمین و افزایش قیمت کالاها نشئت می‌گیرد. اگر محدودیت‌ها کمتر شود، قطعاً خیلی از این مشکلات از بین خواهد رفت. با توجه به بررسی‌ها این تورم گذرا ممکن است تا 18 ماه‌ به طول بینجامد. البته افزایش شدید و سریع نرخ بهره، کسب و کارهایی که دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند به زمین خواهد زد.

کسب و کار و تجارت

داده‌های اشتغال کماکان برای بانک انگلیس مهم است و به همین خاطر ممکن است در نشست پنجشنبه، تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره به بعد موکول شود و مقامات بانک انگلیس بخواهند تا پایان طرح مرخصی منتظر بمانند تا اطلاعات شغلی بهتری به دست آورند.

در صورتی که شرایط زیر به وقوع بپیوندد، شاهد کاهش نرخ پوند خواهیم بود:

  • عدم افزایش نرخ بهره
  • عقب نشینی در برابر قیمت‌گذاری بازار

اگر بانک انگلیس کارهای زیر را انجام دهد انتظار می‌رود که شاهد فروش EURGBP باشیم:

  • افزایش نرخ بهره بیش از 15 واحد
  • پذیرفتن قیمت‌گذاری بازار
  • پایان سیاست‌های تسهیلی
  • تجدید نظر در پیش‌بینی‌ها‌ و انتظار برای افزایش بیش از پیش نرخ بهره

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.