مهر تأیید رئیس فدرال رزرو بر افزایش نرخ بهره

0 نظر 14 اسفند 1400 زمان مطالعه : دقیقه

 

افزایش نرخ بهره

فدرال رزرو، شهادت شش‌ماهه جروم پاول ریاست این بانک مرکزی را در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان منتشر کرد. وی در این شهادت بر تمایل فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در 16 مارس، مهر تأیید می‌زند و می‌گوید: «با قرار گرفتن تورم بالای 2 % و قدرت گرفتن بازار کار، شرایط برای افزایش نرخ بهره در نشست اواخر ماه جاری مناسب خواهد بود.»

او تأکید کرد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، نخستین و اصلی‌ترین ابزاری است که برای انقباضی کردن سیاست‌های پولی مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته فدرال رزرو قصد دارد که ترازنامه 9 تریلیون دلاری خود را کاهش دهد. این کار پس از شروع روند افزایش نرخ بهره آغاز می‌شود و به روشی قابل پیش‌بینی و عمدتاً از طریق تعدیل سرمایه‌گذاری‌های مجدد انجام می‌گیرد.

همچنین به موضوع عدم قطعیت و آسیب اقتصادی ناشی از تحریم‌ها پس از تهاجم روسیه به اوکراین نیز پرداخته شد. فدرال رزرو اعلام کرد که هیچ مسیر ازپیش‌تعیین‌شده‌ای برای انقباض سیاست‌های پولی وجود نخواهد داشت و این بانک مرکزی براساس اتفاقاتی که میفتد، واکنش نشان خواهد داد.

حرکت انقباضی جروم پاول در نشست FOMC در ماه ژانویه باعث شد که تحلیلگران برای افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره در 16 مارس، احتمال بالایی (90 درصدی) قائل شوند. همچنین تحلیلگران پیش‌بینی کردند که در سال جاری، نرخ بهره فدرال رزرو تا 1.6 درصد افزایش می‌یابد. البته پس از حمله روسیه به اوکراین، انتظارات به‌شدت کاهش یافته است. در حال حاضر انتظار می‌رود که در نشست FOMC ماه مارس، نرخ بهره 0.25 % رشد کند و در کل امسال نرخ بهره، 1.2 % افزایش یابد.

البته ارزیابی مثبت پاول از رشد داخلی و تمایل آشکار او به کنترل تورم، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در شهادت رئیس فدرال رزرو به چشم می‌خورد. پاول در شهادت خود می‌گوید: «ما درک می‌کنیم که تورم بالا، مشکلات زیادی را خصوصاً به کسانی که توانایی کمتری برای تأمین هزینه‌های ضروری مثل خوراک، مسکن و حمل‌ونقل دارند، تحمیل می‌کند. می‌دانیم بهترین کاری که می‌توانیم برای حمایت از بازار قدرتمند کار انجام دهیم، این است که شرایط را برای یک توسعه طولانی‌مدت فراهم کنیم. رسیدن به چنین هدفی تنها با ثبات قیمت‌ها میسر می‌شود.»

این جملات، اطمینان بازار برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را بیشتر کرده است و اکنون بسیاری انتظار دارند که نرخ بهره تا پایان امسال 1.4 % افزایش یابد. البته جنگ روسیه و اوکراین، شرایط را بی‌ثبات‌ کرده است و نمی‌توانیم با اطمینان کامل در مورد میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو صحبت کنیم. این جنگ با بالا بردن قیمت کالا و مختل کردن زنجیره تأمین، اقتصاد جهانی را با چالش روبرو می‌کند. البته توجه داشته باشید که آمریکا، خود تولیدکننده انرژی است و نسبت به اروپا، تنش کمتری را تحمل می‌کند.

برگرفته از: http://cwg.li/Abrr9

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.