بانک انگلیس، نرخ بهره را افزایش می‌دهد

0 نظر 17 بهمن 1400 زمان مطالعه : دقیقه

هر کاری که فدرال رزرو انجام دهد، بانک انگلیس می‌تواند آن کار را بهتر انجام دهد. شاید بتوان گفت که این موضوع، مهم‌ترین نکته نشست فوریه بانک انگلیس بود. در این نشست سیاست‌گذاران بانک موردبحث، نرخ بهره را 0.5 درصد افزایش دادند و از طرفی فرایند کاهش ترازنامه را هم آغاز کردند. در این نشست، 4 نفر از 9 عضو کمیته سیاست پولی (MPC) به افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره رأی دادند.

بدیهی است که این بانک، نیاز به اقدام پیشگیرانه و ایجاد یک حفاظ قدرتمند در برابر ریسک تأثیرگذاری نرخ تورم بالای کنونی دارد. تحلیلگران موسسه ING بر این باور هستند که در نشست‌های مارس و می، افزایش نرخ بهره تکرار می‌شود. نکته مهم این است تحلیلگران موردبحث فکر نمی‌کنند فازهای اولیه برنامه انقباضی بانک انگلیس که با پایان بازسرمایه‌گذاری‌ها به کاهش 25 میلیارد دلاری ترازنامه منجر می‌شود؛ جلوی افزایش نرخ بهره این بانک را در کوتاه‌مدت بگیرد. تحلیلگران موسسه ING شک دارند که ممکن است بازارها درباره انقباض احتمالی موردنیاز، برآوردهای بیش از حد داشته باشند.

تصمیم انقباضی بانک انگلیس، انتظارات بازار را برای پنج بار افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی تقویت کرد. البته تحلیلگران موسسه ING بر این باور هستند که احتمالاً مسیر افزایش نرخ بهره در بریتانیا، اندکی کم‌شتاب‌تر از انتظارات بازار باشد. چنانچه دقت کنید؛ در پیش‌بینی‌های جدید این بانک، نشانه‌هایی از این دیدگاه وجود دارد. این پیش‌بینی‌ها، براساس آخرین قیمت‌گذاری‌های بازار هستند و از یک شکاف تولید بزرگ‌تر (مازاد عرضه) در جهت پایان افق سیاست‌ها با افزایش نرخ بیکاری حکایت می‌کند. تورم هم اندکی پایین‌تر از محدوده هدف پیش‌بینی می‌شود.

البته باید این اطلاعات را با کمی ابهام در نظر بگیریم؛ چون بعید است که قیمت گاز در سطوح بالا ثابت بماند؛ ولی می‌توان این عوامل را نشانه‌هایی در نظر گرفت برای اینکه سیاست‌گذاران تصور می‌کنند که به سیاست‌های انقباضی کمتری نیاز است.

تحلیلگران مجموعه ING تصور می‌کنند زمانی که نرخ بهره به 1 درصد برسد، بانک انگلیس مدتی صبر می‌کند تا بررسی‌های بیشتری انجام دهد. سیاست‌مداران اعلام کرده‌اند که وقتی نرخ بهره به 1 درصد برسد، فروش اوراق قرضه دولتی را برای سرعت بخشیدن به فرایند کاهش ترازنامه در نظر خواهند گرفت.

نیازی به گفتن نیست که این ناحیه، برای بانک‌های مرکزی بازارهای توسعه‌یافته، ناشناخته است و می‌تواند از پایان بازسرمایه‌گذاری‌ها هم چالش‌برانگیزتر باشد. به‌خصوص اگر بانک، فروش خود را در دوره‌ای از آشفتگی بازار ببیند. همچنین تحلیلگران مجموعه موردبحث بر این باور هستند که ممکن است بانک انگلیس با افزایش نرخ بهره، در مورد ریسک‌هایی که در زمینه تورم وجود دارد، آرام‌تر شود.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.