آیا بیت‌کوین عامل کاهش تورم خواهد شد؟

0 نظر 08 آذر 1400 زمان مطالعه : دقیقه

یکی از قوی‌ترین استدلال‌ها و بحث‌هایی که حامیان بیت‌کوین مطرح می‌کنند، این است که  بیت‌کوین می‌تواند سپر و پوشش خوبی در مقابل تورم باشد. البته این بحث جوانب مثبت و منفی خاص خود را دارد که در ادامه به چند مورد از این جوانب خواهیم پرداخت:

جوانب مثبت

هماهنگی با آخرین اطلاعات

شاخص بهای مصرف‌کننده آمریکا، چندی پیش منتشر شد و قیمت بیت‌کوین و طلا را افزایش داد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند سپر خوبی در برابر تورم باشد.

عرضه

تا کنون حداکثر عرضه بیت‌کوین در جهان 21 میلیون واحد بوده است و به همین خاطر نمی‌توان ارزش این ارز دیجیتال را با افزایش عرضه، کاهش داد (مثل ارزهای سنتی). در واقع بیت‌کوین خود منبعی برای ذخیره ارزش است. ذخیره ارزش، نوعی دارایی‌ است که ارزش خود را بدون مستهلک شدن حفظ می‌کند. به همین دلیل پاول تئودور جونز نیز به بیت‌کوین ابراز علاقه کرده است. برای درک بهتر این موضوع به گسترش ترازنامه فدرال رزرو در مقابل مقدار بیت‌کوین در حال گردش توجه کنید.

افزایش ترس‌ از تورم

اقتصاددانان بلومبرگ با بلومبر اکونومیکس (Bloomber Economics) اظهار داشتند حدود 50 درصد بازدهی اخیر بیت‌کوین، به ترس‌ از تورم برمی‌گردد. آن‌ها گفتند: «مدل ما نشان می‌دهد که اهمیت تورم و پوشش در برابر عدم قطعیت، به مرور زمان به عوامل مهم‌تری برای بیت‌کوین تبدیل می‌شود. حدود 50 درصد نوسانات قیمت بیت‌کوین در دوره گذشته و 20 درصد این نوسانات در سال 2017 مربوط به ترس از تورم بوده است.

جوانب منفی

هماهنگی با آخرین اطلاعات

هنوز بسیار زود است که بیت‌کوین را یک سپر و پوشش در برابر تورم بدانیم. از این نظر بیت‌کوین، در سایه طلا حرکت می‌کند.

ماهیت سفته‌بازانه

بیت‌کوین در مارس 2020 حدود 50 درصد ارزش خود را از دست داد. این نوسانات، سفته‌بازانه است.

کلام آخر

به نظر نوسانات بیت‌کوین رو به کاهش است. البته ماهیت سفته‌بازانه بیت‌کوین، با استدلال قانع‌کننده‌ای نشان می‌دهد باید مراقب خطر کاهش قیمت این رمز ارز باشیم. به دلیل سابقه طولانی طلا، انتخاب بیت‌کوین نسبت به طلا دشوار است.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.