ارزیابی شرایط بیت‌کوین و تحلیل قیمت

0 نظر 06 دی 1400 زمان مطالعه : دقیقه

قیمت بیت‌کوین به‌تازگی از 50 هزار دلار فراتر رفت و به بالاترین سطح در 16 روز اخیر خود رسید. با بررسی اصلاحات سال گذشته، می‌توانیم الگوی جالبی در تایم فریم روزانه پیدا کنیم. شکسته شدن میانگین متحرک 20 روزه و بسته شدن یک کندل در بالای میانگین، تاکنون بارها باعث ایجاد یک روند صعودی شده است.

این الگو شش بار تکرار شده ولی دو بار شکست خورده است. اولین شکست به این دلیل اتفاق افتاد که بازار بیش از حد گرم شده بود. دلیل شکست دوم هم ترس، عدم قطعیت و شک ناشی از ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین و توییت ایلان ماسک در مورد توقف پذیرش بیت‌کوین در تسلا بود. میانگین متحرک 20 روزه قبلاً شکسته شده و یک کندل استیک در بالای آن بسته شده است. بنابراین باید منتظر بمانیم تا این اتفاق، به رشد بیت‌کوین منتهی شود.

در تایم‌ فریم‌های کوتاه‌تر، بیت‌کوین توانسته است خط نزولی دینامیک (با رنگ زرد در نمودار زیر مشخص شده است) را بشکند و در حال حاضر با میانگین متحرک 200 روزه در تایم فریم 4 ساعته، دست و پنجه نرم می‌کند. این در حالی است که بیت‌کوین، حدود 40 روز پایین این میانگین، معامله شده است.

شکسته شدن این مقاومت، می‌تواند باعث ادامه روند صعودی و رسیدن به مقاومت‌های استاتیک و دینامیک 53 و 54 هزار دلار شود. بسیاری از تحلیلگران تصور می‌کنند که ممکن است قیمت از این ناحیه برگردد.

تحلیل درونزنجیره‌ای (On chain)

بسیاری از معیارهای درون‌زنجیره‌ای تأیید می‌کند که سناریوی شوک عرضه، در تایم فریم میان‌مدت اتفاق افتاده است. تنها نقطه نگران‌کننده‌ای که باید به آن دقت کنیم، نسبت میانگین تراکنش‌های انجام‌شده در همه صرافی‌ها به تراکنش‌های انجام‌شده در صرافی‌های ارائه‌دهنده قراردادهای مشتقه است.

سطوح پایین‌تر در نمودار به این معناست که معامله‌گران خرده‌پا، اکثریت بازار آتی دائمی را شکل می‌دهند. بنابراین انتظار می‌رود که پرایس اکشن کوتاه‌مدت، نوسانی باشد.


تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.