احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با گزارش شغلی اخیر

0 نظر 20 تیر 1401 زمان مطالعه : دقیقه

تعداد مشاغلی که در ماه جولای ایجاد شد: 372 هزار موقعیت شغلی

گزارش شغلی

مطالعات و آمارها نشان می‌دهد که در ماه ژوئن، 372 هزار شغل در ایالات متحده ایجاد شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که انتظار می‌رود 365 هزار موقعیت شغلی در ماه ژوئن اضافه شود. درست است که میزان ایجاد مشاغل جدید نسبت به دو ماه گذشته، به اندازه 74 هزار موقعیت شغلی کاهش داشته است، ولی گزارش شغلی کنونی، هنوز قوی است و نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در وضعیت مطلوب و خوبی قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود که گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده که قرار است در روزهای آینده (13 جولای) منتشر شود نشان دهد که تورم به سمت 9 % حرکت کرده است و این مسئله می‌تواند انتظارات برای افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در روز 27 جولای (روز نشست فدرال رزرو) را بالا ببرد.

تغییر وضعیت اشتغال در هر بخش (میلیون شغل)
(اوج قبل از همه‌گیری تا پایین‌ترین سطح در سال 2020 و سطح کنونی در برابر اوج دوران قبل از همه‌گیری) 

رنگ خاکستری: اوج دوران پیش از همه‌گیری تا پایین‌ترین سطح در سال 2020

رنگ نارنجی: اوج  دوران قبل از همه گیری در سال 2020 تا وضعیت کنونی

وضعیت اشتغال

نمودار بالا نشان می‌دهد که ناحیه اصلی ضعف در زمینه اشتغال، بخش تفریح و گردشگری است که هنوز میزان اشتغال در آن 1.3 میلیون شغل، کمتر از سطح فوریه 2020 است. البته توجه داشته باشید که این کمبود شغل به خاطر عدم تلاش این بخش‌ها برای استخدام نیست. مسئله این است که تعداد افرادی که حاضر هستند چنین مشاغلی داشته باشند و در این زمینه فعالیت کنند نیز کم هستند.

ضعیف‌ترین بخش پس از تفریح و گردشگری، دولت است ولی با توجه به افزایش درآمدهای مالیاتی دولت، انتظار می‌رود که در سال 2023، شاهد رونق اشتغال در این بخش باشیم. سایر بخش‌ها و صنایع در آمریکا، در بهترین وضعیت خود از نظر اشتغال قرار دارند.

تقریباً دو موقعیت شغلی خالی به ازای هر آمریکایی بیکار وجود دارد

کمبود نیروی کار

سایر اطلاعات و جزئیات نشان می‌دهد که نرخ بیکاری هنوز 3.6 % است و میزان دستمزدها دارد به صورت ماهانه 0.3 % و به صورت سالانه 5.1 % رشد می‌کند. هر دوی این آمارها، قابل‌پیش‌بینی و قابل‌انتظار بود. یک نکته منفی در زمینه اشتغال این است که نرخ مشارکت نیروی کار از 62.3. به 62.2 % رسیده است (انتظار می‌رفت که به 64.4 % افزایش یابد). در حال حاضر شرکت‌ها دنبال افراد ماهر و کارآمد هستند. از طرفی برای هر آمریکایی بیکار، دو موقعیت شغلی خالی وجود دارد و این نشان می‌دهد که کسب و کارها، به صورت خالص، نتوانسته‌اند 50 % از موقعیت‌های شغلی خالی خود را پر کنند.

میزان مشارکت شغلی کارگران مسن‌تر، کاهش یافته است (درصد مشارکت نیروی کار بر اساس سن)

مدتی است که به صورت مداوم، اخبار بدی در مورد اقتصاد آمریکا به گوش می‌رسد و چشم‌انداز اقتصادی در این کشور چندان امیدوارکننده نیست. اخبار اشتغال آمریکا در این اوضاع می‌تواند باعث امیدواری باشد و نشان می‌دهد که شرکت‌ها نسبت به پیشرفت خود خوش‌بین هستند و برای استخدام، اشتیاق دارند.

در حال حاضر این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره به تهدید تورم پاسخی محکم دهد. تحلیلگران مجموعه ING بر این باور هستند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر، نرخ  بهره را 0.5 % افزایش می‌دهد و در ماه دسامبر هم به یک افزایش 0.25 درصدی اکتفا می‌کند. احتمال دارد که در روزهای آینده شاهد سطح 1 در جفت ارز یورو دلار باشیم.

برگرفته از http://cwg.li/OPqsP

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.