فدرال رزرو، صبور و در عین حال انعطاف‌پذیر

0 نظر 19 آبان 1400 زمان مطالعه : دقیقه

فدرال رزرو اخیراً نشستی برگزار کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت خرید اوراق قرضه را 15 میلیارد دلار کاهش داد. این تغییر جزئی ثابت کرد که فدرال رزرو در مورد زمان‌بندی پایان خرید اوراق قرضه، انعطاف‌پذیر است. این موضوع بیانگر افزایش فشارهای تورمی در سراسر جهان بود و به بازارها اطمینان داد که این بانک مرکزی در صورت لزوم برای مهار تورم فزاینده اقدام خواهد کرد. از طرفی مقامات فدرال رزرو در کنفرانس خبری تأکید کردند که برای افزایش نرخ بهره به اندازه کافی صبور هستند.

نکات کلیدی

  • فدرال رزرو بیانیه پیشین خود را تغییر داد و اعلام کرد که «انتظار می‌رود» که تورم، گذرا باشد. همچنین جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی هیچ صحبتی از گذرا بودن تورم نکرد و این دو نکته حاکی از نگرانی‌های تورمی فدرال رزرو است.
  • جروم پاول از پاسخ دادن به این پرسش که «آیا شما هم انتظار دارید که نرخ بهره در سال 2022 افزایش یابد؟» طفره رفت. البته وی اظهار داشت که احتمالاً تا اواسط سال آینده حداکثر اشتغال ممکن، میسر می‌شود. از این رو ممکن است شاهد سیاست‌های انقباضی بیشتر از سوی فدرال رزرو باشیم.
  • جروم پاول تصور نمی‌کند که فدرال رزرو از قافله عقب باشد و می‌گوید که باید پیشرفت بیشتری در وضعیت اشتغال ببیند. از دید وی، بازگشت وضعیت مشاغل به سطح پیش از شیوع سویه دلتای کرونا یک «پیشرفت مثبت» ارزیابی می شود.
  • فدرال رزرو یک گام از نظر خود مبنی بر موقتی بودن رشد تورم عقب‌نشینی کرد و اکنون ظاهراً تورم را امری متفاوت برای اقشار مختلف می‌داند. در واقع اکنون بر ما روشن است که این موضوع به تفاوت دیدگاه‌های زمانی مربوط می‌شود. در واقع یک جهش 2 ساله در نرخ تورم در یک بازه 25 ساله عملاً موقتی به شمار می‌رود.
  • فدرال رزرو تمایل دارد که بازار بداند که این بانک مرکزی ابزارهایی دارد که در صورت ادامه پیدا کردن تورم بالا، می‌تواند با آن مبارزه کند.

کلام آخر

فدرال رزرو نیز مانند رزرو بانک استرالیا روی کاغذ، حامی سیاست‌های انقباضی و در عمل حامی سیاست‌های تسهیلی بوده است. آن‌ها با کاهش منعطف خرید دارایی‌ها خود را حامی سیاست‎های انقباضی نشان داده‌اند ولی فدرال رزرو در صورتی که مجبور باشد سرعت کاهش خرید دارایی‌ها را تغییر دهد، خودش را با بازارها سازگار می‌کند. از طرفی با صبر کردن در مورد افزایش نرخ بهره، نشان داد که هنوز حامی سیاست‌های تسهیلی است.

می‌توان گفت که فدرال رزرو فرصت افزایش نرخ بهره را تا اواسط ژوئن 2020، باز گذاشته و مثل رزرو بانک استرالیا در آینده با دو عامل مهم تورم و اشتغال روبرو است. البته فدرال رزرو ترجیح می‌دهد که در مورد اشتغال و تورم، صبر و شکیبایی در پیش گیرد. آماده باشید؛ چون تغییرات مهم در هر یک از این دو عامل، فدرال رزرو را مجبور به تجدید نظر خواهد کرد.

افت شدید بازده اوراق قرضه پس از نشست FOMC نشان می‌دهد که  بازارها دیگر اعتقادی به افزایش تهاجمی نرخ بهره ندارند و در نتیجه ممکن است شاهد رشد قابل توجه طلا باشیم. از این رو بد نیست که بازار طلا را زیر نظر داشته باشید.

تگ های مربوط
اشتراک گذاری
لیست دروس
ترتیبی که برای خواندن مقالات به شما پیشنهاد میکنیم:
ابزارهای معاملاتی
سرویس‌های تحلیلی
پشتیبانی
تماس تلفنی و تلگرام
0992 8006002
نماد اعتماد
logo-samandehi
شبکه‌های اجتماعی

CYCFX

ترسیم سطوح پیشنهادی خرید و فروش به صورت دقیق همراه با حد سود و زیان پیشنهادی و تدارک بستری برای مشاهده این سطوح از سوی معامله گر و سپس ارائه یک اکسپرت برای گشودن و مدیریت پوزیشن ها امری است که هر مجموعه تحلیلگری به دنبالش نمی‌رود زیرا ریسک بالایی دارد و می‌تواند اعتبار آن را پس از یک دوره نامناسب تخریب کند.

تمامی حقوق برای Cyclicalwaves محفوظ است

Copyright © 2024 CYCFX, All Rights Reserved.